۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
بلاک چین سالانه ۸ تا ۱۲ میلیارد دلار صرفه جویی برای بانکها دارد
گفتگوی بازار با کارشناس صنعت خدمات مالی

بلاک چین سالانه ۸ تا ۱۲ میلیارد دلار صرفه جویی برای بانکها دارد

مارک بلسر میگوید: با حذف تشریفات اداری، ساخت سیستم های دفتر کل و کاهش هزینه های شخص ثالث، بلاک چین می تواند سالانه ۸ تا ۱۲ میلیارد دلار برای بزرگترین بانک ها صرفه جویی کند.

فرحناز سپهری؛ بازار: بلاک چین با شفافیت می تواند به کاهش فساد، رشوه خواری و حذف تشریفات اداری در سازمانها و بانکها کمک کند و از این رو دولتها می توانند در خدمات مردمی که ارایه میدهند جهت شفافیت و بهبود خدمات از این فناوری بهره ببرند. در همین راستا گفتگویی با مارک بلسر انجام داده ایم تا از دیدگاه های وی به عنوان یک متخصص حوزه خدمات مالی و بلاک چین آگاه شویم.

مارک بلسر؛ یک متخصص با ۱۵ سال تجربه در صنعت خدمات مالی است. او نقش های مختلفی به عنوان مشاور، مدیر سرمایه گذاری و پورتفولیو ، مدیر فروش و کارآفرین در کلاس های مختلف دارایی جایگزین داشته است.

به عنوان یک رهبر استراتژیک، او با شرکت بیمه عمر سوئیس لایف(Swiss Life ، شرکت مشاوره جهانی Willis Towers Watson در سوئیس و ژاپن، PK SBB، یکی از بزرگترین صندوق های بازنشستگی در سوئیس، MAN، بزرگترین صندوق پوشش ریسک جهان و GAM یک مدیریت دارایی جهانی همکاری کرده است.

او دارای تخصص گسترده ای در مقررات مالی، بلاک چین و تحول دیجیتال است . دارای مدرک لیسانس مدیریت بین المللی است، دوره های رهبری را در INSEAD (مدرسه عالی کسب و کار )در سنگاپور گذرانده است، به عنوان یک تحلیلگر معتبر بین المللی سرمایه گذاری (CIIA) موفق به کسب عنوان حرفه ای و با مدرک MBA اجرایی از مدرسه کسب و کار معروف IMD شده است. علاوه بر این، او یک استارت آپ سوئیسی را با هدف ایجاد تحول در بازار جهانی ATM برای سرمایه گذاران خطرپذیر در سیلیکون ولی ترویج کرد.

* به نظر شما چشم انداز استفاده از بلاک چین در صنایع در سال آینده چگونه خواهد بود؟
می توانم در پاسخ به این سوال به این موارد اشاره کنم:

یکی از موارد در حوزه انتقال پول است؛ اپلیکیشن‌های انتقال ارز دیجیتال که توسط بیت‌کوین پیشگام شده‌اند، در حال حاضر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. بلاک چین به دلیل پول و زمانی که می‌تواند شرکت‌های مالی در هر اندازه را صرفه‌جویی کند، در امور مالی محبوبیت خاصی دارد.

بر اساس مقاله اخیر ComputerWorld، با حذف تشریفات اداری، ساخت سیستم های دفتر کل و کاهش هزینه های شخص ثالث، بلاک چین می تواند سالانه ۸ تا ۱۲ میلیارد دلار برای بزرگترین بانک ها صرفه جویی کند.

از موارد استفاده دیگر اینترنت اشیا (IoT

اینترنت اشیاء القا شده از بلاک چین با استفاده از شفافیت و بدون فساد و رشوه خواری، این فناوری برای هوشمند نگه داشتن اشیا، سطح بالاتری از امنیت را برای جلوگیری از نقض داده ها به همراه می آورد.

همچنین در لجستیک، بلاک چین می تواند بسیاری از مشکلاتی را که در لجستیک و مدیریت زنجیره تامین وجود دارد حل کند.

من فکر می کنم که بلاک چین با آشکار کردن یک منبع حقیقت، شفافیت داده ها را امکان پذیر می کند. با تایید منابع داده، بلاک چین می تواند اعتماد بیشتری را در صنعت ایجاد کند. این فناوری همچنین می‌تواند فرآیند لجستیک را خودکارتر کند و به طور بالقوه باعث صرفه‌جویی در صنعت میلیاردها دلار در سال شود. بلاک چین نه تنها ایمن است، بلکه یک راه حل مقرون به صرفه برای صنعت لجستیک است

در عین حال موارد استفاده دولتی دارد؛ با استفاده از این فناوری برای ایمن سازی اسناد دولتی، بلاک چین می تواند کارایی اداری، مسئولیت پذیری و کاهش بار مالی عظیم را نیز بهبود بخشد. بلاک چین این پتانسیل را دارد که سالانه میلیون ها ساعت تشریفات اداری را کاهش دهد، مقامات دولتی را از طریق قراردادهای هوشمند پاسخگو کند و با ثبت یک رکورد عمومی از تمام فعالیت ها شفافیت ایجاد کند.

*دولت ها برای استفاده بهینه از بلاک چین چه اقداماتی باید انجام دهند؟
باید دولتها ببینند چه چیزی را می توانند با این فناوری د در خدمت به مردم خود بهبود بخشند : به عنوان مثال. خدمات دولتی به مردم و فرآیندهای مرتبط.

*برای آشنایی بیشتر مدیران با این فناوری چه باید کرد؟
به نظر من در این زمینه، مدیران را به دوره‌ها بفرستید و همچنین موارد استفاده واقعی مرتبط با صنعت خود را اعمال کنید.

* چالش های استفاده از بلاک چین چیست؟
چالشها می تواند پیچیده و درک آن دشوار باشد. بسته به مقیاس و نوع، قدرت محاسباتی زیادی با اعمال مکانیسم اجماع "اثبات کار" می تواند متفاوت شد.

کد خبر: ۱۵۱٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha