۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
استفاده از سیستم ضد خوردگی هوشمند در خطوط نفتی| اجرای برنامه پالایشگاه شهید سلیمانی در سال جاری
مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران:

استفاده از سیستم ضد خوردگی هوشمند در خطوط نفتی| اجرای برنامه پالایشگاه شهید سلیمانی در سال جاری

احمدی، مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران به بازار گفت: امسال برنامه طراحی تا اجرایی پالایشگاه شهید سلیمانی را به عنوان بزرگترین پترو پالایشگاه کشور را در دست انجام داریم.

بازار؛ گروه انرژی: به تازگی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران و پژوهشگاه صنعت نفت در زمینه ارائه خدمات مشاوره و توسعه و تامین دانش فنی واحدهای فرآیندی صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و دیگر صنایع داخلی و خارج از کشور تفاهم‌ نامه ای امضا کرده اند که بر اساس آن قرار است ارتقای دانش فنی، تخصص و مهارت‌ های لازم، مالکیت فکری و فنی و مهندسی به ‌ویژه دانش فنی واحد های فرآیندی در احداث پالایشگاه ‌ها، پترو پالایشگاه‌ ها و پتروشیمی‌ ها در آینده انجام و از ظرفیت پژوهشگاه صنعت نفت نهایت استفاده شود.

در این رابطه فرهاد احمدی، مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در خصوص اقدامات مجموعه برای جلوگیری از فرسایش خطوط لوله های نفتی با استفاده از دانش و مهارت شرکت های دانش بنیان به خبرنگار بازار گفت: با توجه به اینکه خطوط لوله های نفتی مربوط به شرکت خطوط لوله و مخابرات ایران است و مجموعه ما نیز به عنوان شرکتی فعال در زمینه فنی مهندسی و احداث این خطوط فعالیت دارد؛ تفاهم نامه ای برای احداث دانش بنیان خطوط این لوله ها با پژوهشگاه صنعت نفت بسته ایم تا با ایجاد دانش فنی و مالکیت فکری و یا به عبارتی لایسنس واحد های صنایع نفت کار اساسی و ریشه ای در این زمینه انجام شود و بعد از این بتوانیم با اتکا به دانش و تخصص خودمان واحد ها و صنایع نفت را احداث کنیم.

وی اضافه کرد: به نظر بنده امضای این تفاهم نامه بهترین کاری بوده که تاکنون در این حوزه انجام شده است. همچنین در حال حاضر مشکلی در خصوص خطوط لوله های نفتی نداریم و خوشبختانه با تصمیمی که گرفته شد این خطوط به طور کامل داخلی شد و اسلب را از فولاد مبارکه می گیریم و در شرکت های ورق ساز مثل اکسین، آن را تبدیل به ورق می کنیم و در شرکت های لوله ساز به لوله تبدیل می کنیم، پوشش می دهیم و در صنایع استفاده می کنیم.

امسال برنامه پالایشگاه شهید سلیمانی را به عنوان بزرگترین پترو پالایشگاه کشور از طراحی تا اجرای آن در سال جاری در دست اقدام داریم

رفع معضل خوردگی خطوط نفتی
مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران اضافه کرد: برای حفاظت این لوله ها نیز از سیستم حفاظت ضد خوردگی هوشمند بهره می بریم و امروزه دیگر تاسیسات ما تحت تاثیر خورندگی مثل گذشته نیست و مشکلات این تا بخش قابل توجهی حوزه مرتفع شده است.

وی در خصوص پروژه های علمی پژوهشگاه صنعت نفت که در گذشته اسیر فراموشی می شدند و به بایگانی می رفتند نیز گفت: خوشبختانه با تفاهم نامه ای که با شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران منعقد شد از این پس از تمامی پژوهش ها در پروژه های عملیاتی بهره خواهیم برد.

مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در خصوص برنامه های سال جاری نیز تاکید کرد: امسال برنامه اجرایی پالایشگاه شهید سلیمانی را داریم که می توان ادعا کرد بزرگترین پترو پالایشگاه کشور است که مراحل طراحی تا اجرای آن در سال جاری عملیاتی می شود.

شایان ذکر است، با توجه به اتخاذ سیاست‌ های جدید در زمینه طرح‌ های جدید پترو پالایشگاه‌ ها در صنعت پالایش، پژوهشگاه می‌ تواند با شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت در زمینه ارتقای پالایشگاه‌ های کشور در داخل و خارج کشور نقش اساسی ایفا کند.

کد خبر: ۱۵۱٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha