۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
بهترین محافظ لنز دوربین در بازار ایران (قیمت مناسب در سال ۱۴۰۱ - ۲۰۲۲)

بهترین محافظ لنز دوربین در بازار ایران (قیمت مناسب در سال ۱۴۰۱ - ۲۰۲۲)

امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی در زمینه ارتباطات در دنیا، گوشی‌های هوشمند نقش مهمی در زندگی افراد جامعه ایفا می‌کنند.

آشنایی با محافظ لنز دوربین گوشی

امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی در زمینه ارتباطات در دنیا، گوشی‌های هوشمند نقش مهمی در زندگی افراد جامعه ایفا می‌کنند. یکی از قابلیت‌های مهم گوشی‌های هوشمند که همواره مورد توجه خریداران این نوع گوشی ها قرار می‌گیرد دوربین گوشی می‌باشد. لازم به ذکر است که این نوع دوربین‌ها از حساسیت و ظرافت خاصی برخوردار هستند. دوربین از قطعات اصلی گوشی‌های هوشمند می‌باشد. علاوه بر آن قیمت این دوربین‌ها بر قیمت گوشی تاثیر گذار هستند. تعمیر و تعویض این دوربین ها هم هزینه زیادی دارد. به همین دلیل نحوه محافظت از گوشی توسط افراد بسیار مهم است. در این محتوا سعی می‌گردد توضیحات مفیدی جهت انتخاب بهترین محافظ لنز دوربین و همچنین نحوه نگهداری و محافظت صحیح و اصولی از دوربین گوشی ارائه گردد.

انواع محافظ لنز دوربین گوشی‌های هوشمند

بهترین راهکار جهت محافظت از دوربین گوشی استفاده از محافظ لنز دوربین گوشی می‌باشد. به همین دلیل انواع مختلفی از محافظ لنز دوربین گوشی توسط شرکت‌های مختلف تولید و به بازار عرضه شده است. این لنزها با توجه به نوع گوشی و جنس و کیفیت آن‌ها با هم متفاوت می‌باشند.

محافظ لنز دوربین گوشی دارای تقسیم بندی‌های مختلفی می‌باشد. نوعی از تقسیم بندی با توجه به برجسته بودن دوربین گوشی به شرح زیر می‌باشد.

- محافظ لنز فریم دار

معمولا برای گوشی‌های هوشمندی که دوربین برجسته دارند از لنز فریم دار استفاده می‌کنند.

- محافظ لنز بدون فریم

معمولا برای گوشی‌های هوشمندی که دوربین آن‌ها تخت است از لنز بدون فریم استفاده می‌شود.

بهترین محافظ لنز دوربین از نوع با فریم و بدون فریم را می‌توان به صورت آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی خریداری کرد یا بطور مستقیم از فروشگاه‌های موبایل تهیه کرد.

همچنین تقسیم بندی دیگری که جهت محافظ لنز دوربین گوشی‌ هوشمند مطرح است تقسیم بندی بر اساس جنس محافظ لنز دوربین گوشی های هوشمند است که به شرح زیر می‌باشد

- محافظ لنز دوربین نانو

ضخامت این نوع محافظ کم بوده و اثر انگشت را به خود جذب نمی‌کند. همچنین محافظ لنز دوربین نانو از انعطاف بالا برخوردار بوده و به ندرت دچار شکستگی و آسیب می‌گردد.

- محافظ لنز دوربین فلزی

این نوع محافظ دارای مقاومت بالا و چسبندگی مناسبی می‌باشد و فقط محیط اطراف لنز دوربین گوشی را پوشش می‌دهد.

- محافظ لنز دوربین شیشه‌ای

این نوع محافظ ضمن داشتن ضخامت کم و چند لایه بودن کاملا سطح لنز دوربین گوشی را پوشش می‌دهد. همچنین از دیگر مزایای آن عدم جذب اثر انگشت، ضد ضربه بودن و عدم جذب چربی می‌باشد.

بهترین محافظ لنز دوربین از هر جنسی (نانو، فلزی و شیشه‌ای) را می‌توان به صورت آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی یا از طریق خرید مستقیم از فروشگاه‌های موبایل تهیه کرد.

مزایای محافظ لنز دوربین گوشی

از مزیت‌های استفاده از محافظ لنز دوربین گوشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

- یکی از مهمترین مزایای استفاده از محافظ لنز دوربین گوشی محافظت دوربین گوشی در مقابل ضربه است. همچنین این محافظ از خط افتادن و خراش روی لنز دوربین گوشی جلوگیری می‌کند.

- همچنین محافظ لنز دوربین گوشی ضد چربی بوده و باعث جلوگیری از بوجود آمدن لکه روی لنز می‌گردد.

- در صورتی که دوربین گوشی با دست لمس گردد اثر انگشت دست روی آن مانده و باعث می‌گردد کیفیت باتری کاهش یابد.

- محافظ لنز دوربین گوشی دوام بالایی دارد.

- به دلیل اینکه محافظ لنز دوربین گوشی ضخامت بسیار کمی دارد عملا احساس نمی‌گردد که این محافظ روی دوربین گوشی نصب شده است.

- محافظ لنز دوربین گوشی از جمع شدن بخار هوا در داخل لنز دوربین گوشی جلوگیری می‌کند.

- بعد از جدا کردن محافظ لنز دوربین گوشی اثری از چسب آن روی لنز باقی نمی‌ماند.

- محافظ لنز دوربین گوشی کاملا با اندازه لنز دوربین گوشی برابر است.

معایب محافظ لنز دوربین گوشی

- استفاده از محافظ لنز دوربین گوشی به مرور زمان باعث کاهش کیفیت دوربین گوشی می‌گردد. معمولا این مدت برابر یک سال و بیشتر می‌باشد.

- اگر محافظ لنز دوربین گوشی دارای کیفیت پایین باشد بر روی کیفیت دوربین آن تاثیر خواهد داشت.

- در صورتی‌که محافظ لنز ضخامت بالا داشته باشد بطور حتم روی کیفیت و واضح بودن دوربین گوشی تاثیر می‌گذارد.

- ضخامت آن هر چقدر کمتر باشد بهتر است. ضمنا باید مقاومت و عمر مفید محافظ لنز هم در نظر گرفته شود.

بهترین محافظ لنز دوربین در بازار ایران

بهترین محافظ لنز دوربین در بازار ایران (قیمت مناسب در سال ۱۴۰۱ - ۲۰۲۲)

برندهای مختلفی از گوشی در بازار ایران موجود است. به همین دلیل محافظ لنز دوربین گوشی نیز در بازار ایران به عنوان یکی از پرکاربردترین لوازم جانبی موبایل مطرح شده است. این محافظ‌ها یا گلس‌ها دارای قیمت و اندازه و کیفیت متفاوتی می‌باشند. ولی همگی آن‌ها نسبتا از قیمت پایینی برخوردار می‌باشند. بطور مثال چند نمونه از آن‌ها که جزء بهترین محافظ لنز دوربین می‌باشند در زیر شرح داده می‌شود. برای خرید لوازم جانبی موبایل میتوانید به فروشگاه mobit.ir مراجعه کنید.

محافظ لنز دوربین گوشی یکی از پرکاربردترین لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند است که برای حفاظت از لنز دوربین گوشی مدل Samsung Galaxy Note ۲۰ بکار می‌رود. این محافظ یا گلس از جنس شیشه یا پلاستیک می‌باشد و شباهت زیادی به محافظ صفحه نمایش دارد. لازم به ذکر است که اگرچه جنس این گلس از شیشه مقاوم می‌باشد ولی باز هم نمی‌توان از محفوظ ماندن لنز دوربین این گوشی در مقابل ضربه و بوجود آمدن خط روی لنز دوربین آن اطمینان داشت. پشت این گلس‌ها یک لایه چسب از سیلیکون با ضخامت کمی وجود دارد که باعث چسبیدن گلس به لنز دوربین این گوشی می‌گردد. هر چند ضخامت این گلس‌ها بستگی به کمپانی تولید کننده آن دارد ولی معمولا ضخامت ۰.۳ میلیمتر و کمتر برای لنز دوربین این گوشی مناسب می‌باشد.

همچنین این گلس ها طوری طراحی شده‌اند که تمام قسمت‌های دوربین این گوشی را پوشش می‌دهند و مانعی برای استفاده از قاب برای گوشی ایجاد نمی‌کند. شما می‌توانید این گلس ها را از فروشگاه های اینترنتی به صورت آنلاین و با قیمت مناسب خریداری کنید. همراه با تولید روز افزون گوشی‌های هوشمند شرکت‌های معتبری مانند اسپیگن، جی تک، یونیک و جی سی پال بطور تخصصی فعالیت و تولید انواع این گلس‌ها برای دوربین گوشی‌های هوشمند را شروع کرده‌اند. مواد اولیه‌ای که این شرکت‌های مطرح در تولید گلس‌ها استفاده می‌نمایند از مواد اولیه غیر بازیافتی، غیر سمی و با کیفیت بالا می‌باشد. همین موضوع باعث بالا رفتن کیفیت، مقاومت و عمر بیشتر این محصولات در مقایسه با محصولات برندهای غیر اصل می‌گردد. استفاده از گلس‌های با برند معتبر هیچ‌گونه تاثیری روی کیفیت عکس‌ها و فیلم‌های ضبط شده دوربین گوشی نمی‌گذارد. با توجه به این نکات پیشنهاد می‌گردد همواره این گلس‌ها را از تولیدات شرکت‌های برتر در این زمینه تهیه نمایید.

همچنین می‌توان بهترین محافظ لنز دوربین را به صورت آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی خریداری کرد یا به صورت مستقیم از فروشگاه‌های موبایل تهیه کرد.

محافظ لنز دوربین گوشی مدل BK۲۰ مناسب گوشی‌ اپل Iphone ۱۲

محافظ لنز دوربین گوشی مدل BK۲۰ به دلیل شفاف بودن و طراحی باریک روی کیفیت عکس‌های ثبت شده تاثیری نمی‌گذارد. دارای وزن کمی بوده و تاثیری روی وزن گوشی اپل مدل Iphone ندارد. استفاده از این گلس باعث می‌گردد اثر انگشت و چربی روی دوربین این گوشی نماند. ضمنا با توجه به اینکه اندازه این گلس با اندازه دوربین گوشی کاملا برابر است لبه‌های اضافی ایجاد نمی‌کند. این گلس از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشد. همچنین می‌توان محافظ لنز دوربین را به صورت آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی مبیت خریداری کرد یا به صورت مستقیم از فروشگاه‌های موبایل تهیه کرد.

محافظ لنز دوربین مدل SM-X گوشی شیائومی پوکو X۳ NFC

محافظ لنز دوربین گوشی شیائومی پوکو X۳ NFC شیشه‌ای بوده و نصب آن روی لنز دوربین گوشی شیائومی X۳ NFC بسیار راحت می‌باشد. همچنین در هنگام تعویض به آسانی می‌توان آن‌را جدا کرد. ضخامت آن بسیار کم می‌باشد و بعد از نصب آن روی لنز دوربین گوشی به آسانی قابل رویت نیست. این گلس دارای طراحی دقیق و ظریفی می‌باشد و کاملا سطح لنز دوربین گوشی شیائومی X۳ NFC را پوشش می‌دهد. از جنس شیشه می‌باشد و دارای حفره مناسب جهت میکروفن دوربین می‌باشد. این محافظ علاوه بر سایر ویژگی‌هایی که بقیه گلس‌ها بطور معمول دارند دارای مشخصات زیر می‌باشد.

- محافظ لنز دوربین گوشی شیائومی پوکو X۳ NFC کیفیت ساخت بالایی دارد.

- محافظ لنز دوربین گوشی به شرطی که نصب آن روی دوربین گوشی صحیح انجام شود دارای حباب نخواهد بود.

- محافظ لنز دوربین گوشی در برابر لکه چربی و اثر انگشت دارای مقاومت کمی می‌باشد.

- محافظ لنز دوربین در برابر ضربه، خط و خش مقاومت کمی دارد. همچنین در برابر نفوذ گرد و خاک از مقاومت کمی برخوردار است.

- دارای چسبندگی زیاد و حفره مخصوص فلش می‌باشد.

محافظ لنز دوربین گلس کام مدل GC-R۱۰ : گوشی موبایل شیائومی Redmi Note ۱۰ / Note ۱۰ pro

بهترین محافظ لنز دوربین در بازار ایران (قیمت مناسب در سال ۱۴۰۱ - ۲۰۲۲)

محافظ لنز Glasscom با طراحی باریک و سبک و در عین حال قوی، نه تنها وزن نهایی گوشی را تغییر نمی دهد. همچنین به دلیل طراحی بسیار باریک و شفافیت بالا، تاثیری بر کیفیت تصاویر گرفته شده با دوربین گوشی ندارد. و عکس های ثبت شده مانند قبل با کیفیت و شفاف هستند.
.

کد خبر: ۱۵۱٬۷۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha