۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۲
یارانه پنهان دولت به اقشار آسیب پذیر جامعه خواهد رسید
در گفتگو با بازار؛

یارانه پنهان دولت به اقشار آسیب پذیر جامعه خواهد رسید

گرگان - ایری، نماینده مردم شهرستان‌های کردکوی گمیشان، ترکمن و بندرگز با اشاره به ضرورت اجرای طرح حذف ۴۲۰۰ تومانی گفت: با اجرای این روش، یارانه‌های پنهان دولت به اقشار آسیب پذیر جامعه تعلق خواهد گرفت.

عبدالجلال ایری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: پس از حذف ارز ترجیحی، منابع مالی دولت که تاکنون در قالب یارانه صرفا در اختیار برخی افراد خاص و به بهانه واردات کالاهای اساسی قرار می گرفت، ساماندهی می شود.

نماینده حوزه انتخابیه غرب گلستان افزود: با حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی جلوی بسیاری از فسادها و رانت های اقتصادی گرفته خواهد شد و جامعه هدف و دهک های پایین می توانند از مزایای یارانه های حمایتی دولت برخوردار شوند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه پیش از این نرخ ارز ترجیحی برای واردات همواره ثابت بود اما قیمت کالاها همراه با افزایش تورم، گران تر می شد بنابراین، ادامه دادن این روند نه تنها کمکی به اقتصاد کشور نکرده بلکه آثار و هزینه‌های سنگینی به بخش تولید کشور وارد می‌کرد.

ایری بیان کرد: در اجرای این طرح مهم ترین عنصر موفقیت، مبحث نظارت و کنترل بازار است که ضرورت دارد دولت با تقویت تیم های نظارتی جلوی هرگونه سوء استفاده احتمالی را بگیرد.

وی از مردم خواست تا در خرید اقلام ضروری و مایحتاج خود گرفتار التهابات و هیجانات کاذب بازار نشوند و صرفاً بر اساس نیاز واقعی خود خرید کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تشریح جزئیات و پاسخگویی به ابهامات و سوالات مردم می‌توانند همراهی بیشتر آحاد جامعه را در اجرای این طرح محقق کند.

کد خبر: ۱۵۱٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha