۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
افزایش سطح ریسک پذیری در بازارهای مالی
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

افزایش سطح ریسک پذیری در بازارهای مالی

با توجه به کاهش نرخ بهره در چین و همچنین کاهش محدودیت های کرونایی، سطح ریسک پذیری در بازار های مالی و سهام تا حدی افزایش یافته و قیمت ها تا حدودی در جهت صعودی اصلاح شده اند.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- با توجه به کاهش نرخ بهره در چین و همچنین کاهش محدودیت های کرونایی، سطح ریسک پذیری در بازار های مالی و سهام تا حدی افزایش یافته و قیمت ها تا حدودی در جهت صعودی اصلاح شده اند. در کوتاه مدت در شاخص های داوجونز و S&P۵۰۰ احتمال صعود و اصلاح بیشتر وجود دارد. در میان مدت اما همچنان روند شاخص ها در یک کانال نزولی در حرکت هستند و واکنش به محدوده های میانگین میان مدت و سقف کانال نزولی می تواند تعیین کننده باشد.

۲️- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، قیمت پس از اصلاح کوتاه مدت، به موج صعودی بازگشته و با توجه به کاهش چشم انداز روشن از شرایط بحران روسیه و اوکراین، قیمت به محدوده ۱۱۰ دلاری بازگشته است. هر چند افزایش عرضه از سوی برخی از تولید کنندگان نفت برای کنترل قیمت ها در جریان است، اما در میان مدت همچنان احتمال اول صعود قیمت تا محدوده ۱۱۴ دلاری خواهد بود. در ادامه واکنش قیمت نسبت به محدوده مقاومتی ۱۱۴ دلاری، تعیین کننده است.

۳- در بازار طلا، با توجه به افزایش مطالبه گران بیمه بیکاری در آمریکا و همچنین افت بیش از انتظار در شاخص کارخانه ای فدرال رزرو فیلادلفیا، که شاخص پیش رویی محسوب می شود، تقاضا برای دلار کاهش داشته و قیمت طلا با بالای محدوده مقاومتی ۱۸۳۰ دلاری افزایش داشته است. از نظر تکنیکالی، قیمت الگوی برگشتی ۱۲۳ را تشکیل داده است، اما در حال حاضر به خط روند نزولی میان مدت رسیده و واکنش به این محدوده، تعیین کننده است. قیمت در آستانه عبور معتبر از این خط روند قرار دارد، که در صورت تثبیت عبور، احتمال صعود میان مدت قیمت طلا تقویت خواهد گردید.

۴- در برابری پوند به دلار، امروز شاخص های خرده فروشی و خالص خرده فروشی بریتانیا اعلام گردید، که بهتر از انتظار بود و موجب افزایش تقاضا برای پوند گردیده است. ضمن اینکه روز گذشته، با توجه به افزایش مطالبه گران بیمه بیکاری در آمریکا و همچنین افت بیش از انتظار در شاخص کارخانه ای فدرال رزرو فیلادلفیا که شاخص پیش رویی محسوب می شود، تقاضا برای دلار کاهش داشته است. از نظر تکنیکالی، قیمت در آستانه تشکیل الگوی سر و شانه کف قرار دارد، و در صورتی که این الگو تایید شود و خط گردن الگو در این محدوده قیمتی، شکسته شود، احتمال صعود میان مدت قیمت تقویت خواهد شد.

کد خبر: ۱۵۱٬۶۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha