۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
۱۱ هزار تن گندم از کشاورزان بوشهری خریداری شد/ پیش‌بینی برداشت ۱۰۰ هزار تن
مدیرکل اقتصادی استانداری بوشهر:

۱۱ هزار تن گندم از کشاورزان بوشهری خریداری شد/ پیش‌بینی برداشت ۱۰۰ هزار تن

بوشهر - مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر از تسهیل در روند تخلیه خودروهای حامل گندم استان بوشهر خبر داد و گفت: تاکنون ۱۱ هزار تن گندم از کشاورزان بوشهری خریداری شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، قاسم قائدی در بازدید از انبارهای سرپوشیده خرید تضمینی گندم استان اظهار داشت: با توجه به همه‌­گیری ویروس کرونا، امسال رعایت نکات بهداشتی در زمینه برداشت و خرید تضمینی گندم بیش از پیش اهمیت یافته است و باید پروتکل‌­های ابلاغی وزارت بهداشت برای جلوگیری از انتقال بیماری از طریق ضدعفونی سطوح و ماشین‌­آلات و جلوگیری از تجمع در انبارها با جدیت اجرا شود.

وی بیان کرد: به منظور عدم تجمع در مبادی ورودی انبارهای شرکت غله، سایر مراکز خرید توسط اداره­ کل تعاون روستایی استان به­ سرعت فعال شوند، همچنین به منظور تسهیل در روند تخلیه، ورود خودروها از پنج خودرو به ۱۵ خودرو افزایش یابد و ساعت پذیرش خودروهای حامل گندم تا ساعت ۱۹ افزایش یابد.

مدیرکل اقتصادی استانداری بوشهر ضمن اشاره به نقش کلیدی گندم در تأمین امنیت غذایی جامعه گفت: امسال ۹۰ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم در استان داریم و انتظار داریم بیش از ۱۰۰ هزار تن برداشت داشته باشیم، تاکنون طی مدت کوتاه برداشت گندم از قریب به ۱۶ هزار هکتار از اراضی زیرکشت انجام شده است و در حدود ۱۱ هزار تن گندم از گندم کاران استان خریداری شده است.

وی با تأکید بر برداشت سریع و ایمن محصول و انجام سم پاشی محوطه و خودروهای حامل گندم بر رعایت نکات بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک و دستکش برای پرسنل و رعایت فاصله در هنگام انجام مراحل اداری تاکید کرد.

کد خبر: ۱۵٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha