۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
حذف شیرینی و بستنی از سبدخرید مردم | احتمال تعدیل نیرو می رود
رئیس اتحادیه قنادان گرگان خبرداد؛

حذف شیرینی و بستنی از سبدخرید مردم | احتمال تعدیل نیرو می رود

گرگان- نجاتی، رئیس اتحادیه قنادان و بستنی فروشان گرگان گفت: شیرینی و بستنی جز اقلام ضروری مردم نیست و با حذف ارز ترجیحی و چند برابر شدن قیمت ها، مردم قدرت خرید این محصولات را نخواهند داشت.

فرامرز نجاتی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: حدود ۱۸۰ پروانه قنادی، بستنی، کافی شاپ در شهر گرگان داریم که چیزی در حدود هزار نفر در این حوزه مشغول فعالیت هستند.

رئیس اتحادیه قنادان و بستنی فروشان گرگان با بیان این نکته که شیرینی جز اقلام ضروری مردم نیست و در اولویت قرار ندارد، افزود: با حذف ارز ترجیحی و چند برابر شدن قیمت ها، این تولیدات به سمت کالاهای لوکس می رود.

نجاتی یادآور شد: هنوز آرد جدید به بازار نیامده، اما قیمت آرد نسبت به پایان سال گذشته، سه الی چهار برابر شده است و از طرف دیگر آرد با قیمت بالا نیز در بازار وجود ندارد.

وی با بیان اینکه به شدت فروش محصولات قنادی کم شده است، خاطرنشان کرد: افزایش نقدینگی و گران شدن کالاهایی که ارز ترجیحی آنها حذف شده، سبب شد که بسیاری از قنادان و بستنی فروش ها به دنبال تعدیل نیرو باشند.

رئیس اتحادیه قنادان گرگان گفت: از طرف دیگر قدرت خرید مردم نیز کاهش یافته و فروش نیز بسیار کم شده است.

وی با بیان اینکه در خصوص حذف ارز ترجیحی دولت عنوان می کند که تنها چهار قلم کالاهای اساسی افزایش قیمت دارد، تصریح کرد: افزایش قیمت این چهار کالای اساسی تاثیر مستقیم بر روند کار ما دارد چرا که بیشتر محصولات ما بر پایه این چهار کالای اساسی تولید می شود.

رئیس اتحادیه قنادان گرگان با اشاره به اینکه قبل از افزایش قیمت ها نیز برای تامین مواد اولیه با مشکل مواجه بودیم، خاطرنشان کرد: در بحران شب عید که فصل کار قنادان است ما با کمبود روغن مواجه بودیم و آن زمان مجبور شدیم روغن را با دو برابر قیمت تهیه کنیم.

وی در خاتمه یادآور شد: امروز با حذف ارز ترجیحی مواد اولیه قنادان چند برابر افزایش قیمت دارد و از طرف دیگر بیش از ۳۰۰ قلم کالاهای قنادی وارداتی است و برای تهیه آن نیازمند ارز هستیم که این ادامه فعالیت قنادان را دشوار می کند.

کد خبر: ۱۵۱٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha