۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
واردکنندگان ۹۰ هزار تن نهاده دامی در سامانه بازارگاه بارگذاری کرده‌اند

واردکنندگان ۹۰ هزار تن نهاده دامی در سامانه بازارگاه بارگذاری کرده‌اند

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: براساس گزارش‌های ارائه شده توسط وزیر جهاد کشاورزی حدود ۹۰ هزار تن نهاده دامی توسط واردکنندگان در سامانه بازارگاه بارگذاری شده است.

به گزارش بازار، احدآزادی‌خواه در تشریح نشست شامگاه گذشته (۲۸ اردیبهشت‌ماه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: با حضور وزیر جهاد کشاورزی شرایط بازار و وضعیت موجود مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس گزارش‌های ارائه شده حدود ۹۰ هزار تن نهاده دامی توسط واردکنندگان در سامانه بازارگاه بارگذاری شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت جو وذرت در سامانه بازارگاه ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان و کنجاله سویا ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است که مورد اعتراض واردکنندگان قرار گرفته زیرا معتقد به محاسبه هزینه حمل هستند، ادامه داد: بر اساس اعلام وزیر جهاد کشاورزی تا کنون ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم تولید شده و مطابق برنامه باید در قالب کشاورزی قرار دادی ۴۵ هزار هکتار از اراضی کشور تحت کشت برنج قرار می‌گرفت که اکنون از برنامه بهتر عمل شده و ۵۰ هزار هکتار زیر کشت برنج قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای دامداران از طریق بانک کشاورزی مدنظر قرار گرفته شده است، افزود: طرح دامدار کارت که در راستای حمایت از دامداران آغاز شده بود نیز در حال انجام است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: در حوزه وثایق و رفع مشکلات دامداران و کشاورزان برای دریافت تسهیلات، مدل زنجیره‌ای و سفته مورد پذیرش بانک‌های قرار گرفته شده است.

کد خبر: ۱۵۱٬۵۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      4 0
      فاتحه دامدارهاخوانده شده بااین گرونی نهادها