۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹
چین و آمریکا در صدر آلوده کننده ترین کشورهای جهان

چین و آمریکا در صدر آلوده کننده ترین کشورهای جهان

در سال ۲۰۲۰، میزان انتشار گاز دی اکسید کربن در آمریکا و چین به ترتیب رقم چهار هزار و پانصد و سی و پنج میلیون تن و یازده هزار و ششصد و هشتاد میلیون تن رسید.

به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی «الجزیره انگلیسی» در میان برنامه‌های بخش‌های خبری امروزش، یک نماهنگ موشن گرافیک ترکیبی درباره ورود آلاینده‌های کربنی به هوا پخش کرد که درباره آلوده کننده‌ترین کشورهای جهان از این نظر بود.

کره جنوبی در سال دو هزار و بیست میلادی، نزدیک به ششصد و بیست و یک میلیون تن گاز دی اکسید کربن وارد هوا کرد. میزان آلایندگی کربنی آلمان در همین سال، حدود ششصد و سی و هفت میلیون تن بود.

به استناد این آمار، ایران در سال دو هزار و بیست، ششصد و نود میلیون تن گاز دی اکسید کربن را وارد محیط زیست کرد. در همین سال، ژاپن حدود یک هزار و شصت و دو میلیون تن گاز دی اکسید کربن رها ساخت. این رقم درباره روسیه یک هزار و ششصد و هفتاد و چهار میلیون تن بود.

هند با فاصله قابل توجهی از روسیه، دو هزار و چهارصد و دوازده میلیون تن دی اکسید کربن در این سال منتشر کرد. میزان انتشار گاز دی اکسید کربن آمریکا نیز در این سال، به رقم چهار هزار و پانصد و سی و پنج میلیون تن رسید. چین نیز با رقم یازده هزار و ششصد و هشتاد میلیون تن گاز دی اکسید کربن که در سال دو هزار و بیست وارد محیط زیست کرد، در صدر آلوده کننده‌ترین کشورهای جهان قرار گرفت.

کد خبر: ۱۵۱٬۵۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha