۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
ضرورت حمایت از کسب و کارهای آنلاین/ انتقاد از دریافت اقساط تسهیلات توسط برخی بانک ها
در گفتگو با بازار مطرح شد

ضرورت حمایت از کسب و کارهای آنلاین/ انتقاد از دریافت اقساط تسهیلات توسط برخی بانک ها

آبادان - رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر آبادان گفت: در شرایطی که کرونا ویروس برخی کسب و کارها را با بحران مواجه کرده است، ضرورت دارد به شکل ویژه‌ای از کسب و کارهای آنلاین حمایت شود.

خلیل جنامی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن قدردانی از تیم درمان و مقابله با کووید ۱۹ از سطح وزارتخانه تا بیمارستان‌ها اظهار کرد: از کارکنان و سرپرست شهرداری که مسئولانه و متعهدانه وقت خود را بدون استراحت به ضدعفونی شهر مشغول شدند سپاسگزارم و همچنین از فرماندار آبادان و همه عزیزانی که در این جبهه حضور دارند صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی افزود: علاوه بر درگیری مردم برای مقابله با کرونا و همچنین ابتلا شدن افراد برخی از خانواده‌ها، شاهد ضرر و زیان‌های مالی هم شدند.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر آبادان با تاکید بر اینکه بعد از شیوع کرونا بسیاری از کسب و کارها دچار کرونای اقتصادی شدند، عنوان کرد: اصناف و بازاریان به دلیل تعطیلی با ضرر مواجه شده‌اند؛ لازم است دولت برای جبران ضررها، حمایت ویژه از مردم و بازاریان داشته باشد البته برخی بانک‌ها نیز در این روزها برای پرداخت اقساط تسهیلات به مردم فشار می‌آورند که باید فکری اساسی برای آن اندیشیده شود.

جنامی حمایت ویژه از مشاغل اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین را یکی از اقدامات لازم در مسیر جهش تولید قلمداد کرد و گفت: ضرورت دارد شهرداری در راستای تبلیغات این کسب و کارها، تسهیلات ویژه ارائه دهد و فضاهای تبلیغاتی خود را در اختیار آنها قرار دهد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به توانمندی شهرک‌های صنعتی آبادان، توضیح داد: به صورت مستمر از شهرک‌های صنعتی آبادان بازدید می‌کنم و در حالی که بسیاری از نقاط کشور با کمبود محلول ضدعفونی کننده مواجه بودند ولی این کالای اساسی فعلی جزو محصولات تولیدی آبادان بود که نشان دهنده توانمندی صنایع این منطقه است و لازم است در شرایط کرونایی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا صنایع با بحران مواجه نشوند زیرا در این صورت شاهد بیکاری گسترده قشر کارگر خواهیم بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر آبادان تاکید کرد: ضرورت دارد دستگاه‌های اجرایی آبادان به ویژه شهرداری با خرید کالاهایی که در آبادان تولید می‌شود مانع بیکاری قشر کارگر شوند و همچنین شهرداری در این خصوص امکانات تبلیغاتی خود را در اختیار آنها قرار دهد.

جنامی در ادامه به مشکلات به وجود آمده در حوزه ورزش اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر بر اساس دستورالعمل ستاد مقابله با بیماری کرونا، بسیاری از باشگاه‌داران کاملا غیر فعال شدند و هیچگونه درآمدی ندارند که انتظار می‌رود برای این قشر مهم از جامعه تصمیمی جدی گرفته شود و از آنها حمایت شود.

کد خبر: ۱۵٬۱۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha