۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
جزییات تامین سرمایه در گردش فعالیت‌های شیلاتی
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی سازمان شیلات اعلام کرد

جزییات تامین سرمایه در گردش فعالیت‌های شیلاتی

قربانزاده، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران، جزییات تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی حوزه شیلات را تشریح کرد.

به گزارش بازار، رجبعلی قربانزاده با اشاره به آزادسازی ارز دولتی برای تامین نهاده‌های تولید از جمله سویا، ذرت و جو اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی به جد در حال تامین نقدینگی (سرمایه در گردش) با نرخ ۱۰ تا ۱۲ درصد برای واحدهای تولیدی دام، طیور و آبزیان است.

وی افزود: با پیگیری معاون وزیر و رییس سازمان شیلات و جلسات کارشناسی در معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارتخانه و اداره کل حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت متبوع، توافق‌های اولیه برای بهره‌مندی شیلات از این منابع صورت گرفته و امیدواریم با ابلاغ دستورالعمل وزارتخانه به بانک کشاورزی عملیات اجرایی آن در چند روز آینده در قالب سامانه سیتا اجرایی شود.

قربانزاده تصریح کرد: جزئیات و چگونگی بهره‌مندی از این تسهیلات سرمایه در گردش برای واحدهای آبزی‌پروری متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین سازمان شیلات ایران به جد در حال پیگیری "شیلات کارت" برای تامین نهاده‌های تولید آبزیان نیز می‌باشد که توافق‌های اولیه با وزارت جهادکشاورزی انجام شده است.

وی افزود: توافق اولیه صورت گرفت تا حداقل با ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع سال ۱۴۰۰ وزارتخانه (بند الف تبصره ۱۸) با بهره ۱۲ درصد به شیلات اختصاص داده شود تا در قالب قرارداد با بانک کشاورزی، شیلات کارت تعریف شود که این اقدام با حضور نماینده بانک کشاورزی توافق شده و در حال تنظیم پیش‌نویس قرارداد با بانک کشاورزی و وزارتخانه می‌باشیم که به محض نهایی شدن اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

قربانزاده خاطرنشان کرد: همچنین از محل ردیف اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری شیلات مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش با تنظیم قرارداد با بانک کشاورزی و با بهره ۱۴ درصد و تامین یارانه آن از محل اعتبارات سازمان شیلات تامین می‌شود و برش استانی آن به بانک کشاورزی جهت ابلاغ به سرپرستی‌های استان ارسال شده است که بخشی از نقدینگی واحدهای تولیدی حوزه شیلات از این طریق تامین خواهد شد.

کد خبر: ۱۵۱٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha