۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۸
تحقق شعار سال با اجرای دقیق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

تحقق شعار سال با اجرای دقیق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید برای اجرای دقیق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، تیمی عملیاتی و نظارتی دقیق در نظر بگیرد و البته مجلس نیز بر نحوه اجرای آن نظارت خواهد کرد.

به گزارش بازار، منصور آرامی درباره تاثیرات قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، گفت: به نظرم این قانون جزو قوانین مادر در کشور محسوب می‌شود چراکه یکی از مسیرهای تحقق شعار سال تسهیل فضای کسب و کار است و لذا باید علاوه‌بر ایجاد فضای رقابتی سالم در کشور، شرایط را برای کارآفرینان جهت ایجاد مشاغل مختلف تسهیل کرد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این قانون می‌تواند در ایجاد اشتغال، افزایش بهره‌وری و حتی ارتقا کیفیت کالاها تاثیرگذار باشد، افزود: اگر ایجاد یک کسب و کار کوچک ماه‌ها و حتی سال‌ها زمان ببرد، به‌یقین نه تنها برای کشور سودی به همراه نخواهد داشت بلکه انرژی و سرمایه بسیاری نیز هدر می‌رود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه دولت تمام اهتمام و تلاش خود را برای اجرای دقیق این قانون مترقی کند، اضافه کرد: دولت باید برای اجرای دقیق این قانون تیمی عملیاتی و نظارتی دقیق در نظر بگیرد و مجلس نیز بر نحوه اجرای آن نظارت خواهد کرد.

آرامی مطرح کرد: از آنجا که در سایه اعطای قطره‌چکانی برخی مجوزها، علاوه‌بر افزایش هزینه خرید خدمت، بازار سیاه خرید و فروش این مجوزها را ایجاد شده است به همین دلیل در آینده نزدیک شاهد رفع ‫انحصار از فرآیند تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار خواهیم بود.

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس با اجرای دقیق این قانون، برخی از نورچشمی‌ها دیگر نمی‌توانند از رانت‌های ویژه استفاده کنند لذا شاهد حذف امضاهای طلایی، رونق تولید و افزایش سرمایه‌گذاری خواهیم بود.

کد خبر: ۱۵۱٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha