۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
آشنایی با سرورهای مجازی | این سرورهای فوق‌العاده چه مزایایی را در اختیار شما می‌گذارند؟

آشنایی با سرورهای مجازی | این سرورهای فوق‌العاده چه مزایایی را در اختیار شما می‌گذارند؟

این روزها کامپیوترهایی با پردازنده‌های قدرتمند به بازار آمده‌اند که برخی از آن‌ها برای راه‌اندازی و میزبانی وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود.

سروری کاربردی به نام سرور مجازی

این روزها کامپیوترهایی با پردازنده‌های قدرتمند به بازار آمده‌اند که برخی از آن‌ها برای راه‌اندازی و میزبانی وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود. این کامپیوترها سرور نام دارند و در برخی مواقع به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم می‌شوند که به آن‌ها سرور مجازی گفته می‌شود. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به بررسی کامل سرورها بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

مزایای سرور مجازی

در سال‌های گذشته که سرورها به‌تازگی روانه بازار شده ‌بودند، این امکان وجود نداشت که بتوان آن‌ها را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کرد. اما حالا می‌توان با کمک برنامه‌های مختلفی مانند Xen به‌راحتی آن‌ها را به چند ده بخش کوچک تقسیم کرد.

سرورهای مجازی امتیازات متنوعی را در اختیار شما قرار خواهند داد که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از آن‌ها در زمینه گیمینگ اشاره کرد. اما یک سرور مجازی در زمینه انواع روندهای معاملاتی استفاده می‌شود.

قیمت ارزان‌تر نسبت به سرورهای اختصاصی

سرورهای اختصاصی به شما این امکان را خواهند داد تا بتوانید با کمک آن‌ها وب‌سایت‌های بزرگ را به راحتی راه‌اندازی کنید. چرا که سرورهای اختصاصی و کامل طوری طراحی شده‌اند که در درون مادربرد آن‌ها امکان نصب چند پردازنده وجود دارد. همچنین جای رم هم در کامپیوترهای سروری بسیار بیشتر از کامپیوترهای خانگی است.

آشنایی با سرورهای مجازی | این سرورهای فوق‌العاده چه مزایایی را در اختیار شما می‌گذارند؟

حال ممکن است شما نیازی به این میزان قدرت نداشته باشید و بخش کوچکی از رم و پردازنده بتواند نیاز شما را برطرف کند. پس تکلیف چیست؟ همچنان باید یک سرور کامل را با هزینه‌ای زیاد خریداری کرد؟ مطمئنا خیر. شما می‌توانید با خرید بخش کوچکی از یک سرور کامل که سرور مجازی نام دارد، نیاز خود را با هزینه‌ای بسیار کمتر برطرف کنید که در بخش‌های پیشین به آن اشاره شد.

قابلیت نصب هر نوع سیستم عامل

یکی از مواردی که باعث می‌شود تا شما به دریافت خدمات ترغیب شوید، امکان نصب هر نوع سیستم عامل است. به این صورت که شما در هنگام خرید سرور مجازی، تعیین خواهید کرد که روی سرور شما چه سیستم عاملی نصب شود.

به عنوان مثال، اگر سری به سایت‌های ارائه دهنده این خدمات مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که لیستی از سیستم عامل‌ها وجود دارند و از میان آن‌ها ورژن مورد نظر را انتخاب می‌کنید.

به طور کلی می‌توان گفت که سرویس‌های ارائه‌دهنده از سه نوع سیستم عامل استفاده می‌کنند و به مشتریان ارائه می‌دهند که ویندوز، لینوکس و میکروتیک هستند.

اگر به دنبال دریافت سرور مجازی هستید، می‌توانید به سراغ نصب سیستم عامل‌های لینوکسی بروید. سیستم عامل‌های لینوکسی این امکان را به شما خواهند داد که با کمک آن‌ها، از سرورهای مجازی خود در زمینه توسعه نرم‌افزار هم استفاده کنید. از جمله سیستم عامل‌های لینوکسی قابل نصب در سرورها هم می‌توان به سنت او اس، فدورا، مینت، دبیان و اوبنتو اشاره کرد.

عدم تاثیرپذیری سرورهای مجازی از فعالیت دیگر سرورها

اگر به عملکرد هاست‌های اشتراکی دقت کرده باشید، متوجه خواهید شد که هاست‌های اشتراکی به طوری تقسیم شده‌اند که اگر هاست کناری یا همسایه فعالیت سنگین داشته باشد و کند شود، این کندی روی هاست اشتراکی شما هم تاثیر خواهد گذاشت و به تبع آن اذیت خواهید شد. اما این مشکل دیگر در سرورهای مجازی وجود ندارد و شما می‌توانید به راحتی از تمام ظرفیت سرور خود استفاده کنید.

آشنایی با سرورهای مجازی | این سرورهای فوق‌العاده چه مزایایی را در اختیار شما می‌گذارند؟

سرورهای مجازی کشورهای مختلف

سرویس‌های ارائه دهنده خدمات سرور از نوع مجازی، دیتاسنترهای زیادی در کشورهای مختلف دارند. مثلا شرکت خدمات آریا سرویس در کشورهای آلمان، آمریکا، فرانسه، ایران، هلند و فنلاند دیتاسنترهای مختلفی دارد و از این رو شما می‌توانید با خرید سرورهای خارجی مانند سرور مجازی هتزنر آلمان محدودیت‌هایی که در دسترسی به وب‌سایت‌های مختلف برای ایرانیان وجود دارد را دور بزنید.

کاربردهای سرور مجازی

نوبتی هم که باشد، نوبت به بررسی کاربردهای سرور مجازی می‌رسد. با این سرور می‌توانید به مدیریت کسب‌وکارهای آنلاین و میزبانی وب‌سایت، استریم بازی و معاملات در صرافی‌های آنلاین بپردازید.

آشنایی با سرورهای مجازی | این سرورهای فوق‌العاده چه مزایایی را در اختیار شما می‌گذارند؟

ارائه خدمات برتر میزبانی وب

اگر کسب‌وکاری آنلاین دارید و می‌خواهید برای آن سرور تهیه کنید، سرور مجازی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. با توجه به اینکه بسیاری از کسب‌وکارها نیازی به استفاده از دیتاسنترهای خارجی ندارند، شما می‌توانید سرور مجازی ایران را خریداری کنید.

فارکس و حضور در صرافی‌های آنلاین

صرافی‌های آنلاین این امکان را به شما خواهند داد تا بتوانید به صورت آنلاین به انواع معاملات بپردازید. برخی صرافی‌های معتبر و آنلاین مانند بایننس و فارکس به دلیل پیروی از سیاست‌های کشور آمریکا، دسترسی را برای ایرانیان محدود کرده‌اند و به دلیل امنیت نیز برای ورود به حساب کاربری، همواره باید از آی‌پی یک کشور استفاده کنید.

از این رو می‌توانید با خرید سرور مجازی خارجی به راحتی این محدودیت‌ها را از بین ببرید. به این صورت که سرور شما در کشورهای خارجی قرار دارد و از طریق اینترنت آن کشور به صرافی مورد نظر متصل خواهد شد.

استریمینگ بازی

بسیاری از گیمرها که به دنبال استریم بازی خود در برنامه‌های مختلف مانند یوتیوب هستند، نیاز دارند تا با داشتن یک سرور خارجی، دسترسی خود را به این برنامه‌ها آسان کنند. اگر در زمینه استریم اطلاعاتی داشته باشید، می‌دانید که برنامه‌ای مانند یوتیوب بر اساس لایک‌ها و ویووهای هر فیلم، برای استریمر مبلغی را واریز خواهد کرد. حال زمانی که سرورهای این برنامه تشخیص دهند شما در کشور ایران هستید، چنین امکانی را به شما نخواهند داد. پس لازم است که سروری مجازی برای انجام این کار داشته باشید.

توسعه نرم‌افزار

لینوکس یکی از سیستم عامل‌های مناسب برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار است و شما می‌توانید یکی آن را روی سرور مجازی خود داشته باشید. البته در نظر داشته باشید که یک این نوع سرور به شما این امکان را می‌دهد که به صورت شبانه‌روزی به کدزدن بپردازید. چرا که سرورهای مجازی، هیچوقت خاموش نمی‌شوند و اگر شما سروری را خریداری کنید که امکان اتصال چند آی‌پی را می‌دهد، می‌توانید با تیم خود، به صورت شبانه‌روزی، به کد ‌زدن و تولید برنامه بپردازید.

خرید بهترین انواع سرور مجازی از آریا سرویس

این روزها در بسیاری از موارد برای ارائه یا استفاده از خدمات آنلاین، باید به سراغ سرورها رفت. سرورهای مجازی بخشی از سرورهای کامل و اختصاصی هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا بتوانید از آن‌ها برای فعالیت‌های آنلاین خود استفاده کنید. اما برای خرید این نوع سرورها باید سراغ چه شرکتی رفت؟

ما به شما خدمات آریا سرویس را پیشنهاد می‌دهیم. آریا سرویس از شرکت‌های میزبانی سرور است که می‌توانید برای خرید انواع سرورهای مجازی و ترافیک اینترنت نامحدود، به سراغ آن بروید. این مجموعه از سال ۹۵ موفق به دریافت نشان اعتماد از وزارت صنعت، معدن و تجارت شده است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، به وب‌سایت این شرکت مراجعه کنید.

کد خبر: ۱۵۱٬۲۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha