۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۴
بهبود میزان مراودات تجاری با ترکمنستان| قابلیت های صادراتی بیشتر است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بهبود میزان مراودات تجاری با ترکمنستان| قابلیت های صادراتی بیشتر است

گرگان- امیرشاهی، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گلستان گفت: روابط تجاری بین کشور ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایرای، علی الخصوص گلستان افزایش پیدا کرده اما قابلیت های صادراتی بیشتر از آن است.

ذوالفقار امیرشاهی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به کاهش ویروس کرونا رابطه تجاری بین دو کشور ایران و ترکمنستان نسبت به دو سال گذشته افزایش یافته و به سقف ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان با بیان اینکه قابلیت های صادرات و واردات کشور بسیار بالاتر از این رقم است، افزود: کشور ما بیشترین تراز صادرات را به ترکمنستان دارد و از این کشور هم کالاهای مصرفی ما همانند پارچه و سایر اقلام مور نیاز وارد خاک ایران می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به رابطه خوب بین کشور دوست و برادر ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران ما پیش بینی می کنیم که رابطه تجاری بین این دو کشور در آینده ای نه چندان دور بیشتر از پیش خواهد شد.

امیرشاهی با بیان اینکه مبادلات اقتصادی ما به یک میلیارد دلار هم افزایش خواهد یافت، گفت: با رفع کامل کرونا و رفع معضلات موجود در حوزه صادرات زمینی اتفاقات خوبی در صادرات و واردات کشور رخ خواهد داد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان با تاکید بر رابطه خوب دو کشور ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران، گفت: با تمهیداتی که در وزارت امور خارجه، سفارت ایران در عشق آباد و نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گلستان اندیشیده شد، سعی در افزایش تعامل با کشور ترکمنستان داریم و هم اکنون در بخش ریلی و زمینی صادرات کالاهای مصرفی، از جمله صیفی جات و مرکبات به این کشور انجام می شود.

امیرشاهی افزود: خوشبختانه در گذرگاه استراتژیک اینچه برون بحث تبادل کالا از طریق ترانزیت وجود دارد و کامیون های ترکمن کالاهای تجار را از یدک کش ها و کامیون ها ما تحویل گرفته و به داخل کشور خود منتقل می کنند.

وی گفت: این محدودیت ها موجب افزایش هزینه های ما خواهد شد و امیدواریم به زودی حوزه ترانزیت زمینی ما، همانند بخش ریلی به جایگاه مناسب خود دست یابد.

کد خبر: ۱۵۱٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha