۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۴
نصب دستگاه ایکس‌ری در بندر دیر| صادرات ۹۲ میلیون دلاری کالا از بندر دیر به قطر
رئیس اتاق بازرگانی بوشهر خبر داد:

نصب دستگاه ایکس‌ری در بندر دیر| صادرات ۹۲ میلیون دلاری کالا از بندر دیر به قطر

بوشهر- گزدرازی رئیس اتاق بازرگانی بوشهر از نصب دستگاه ایکس ری در گمرک بندر دیر خبر داد و گفت: صادرات کالا از بندر دیر به قطر به ۹۲ میلیون دلار افزایش یافت.

خورشید گزدرازی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بندر دیر از بنادر مهم استان بوشهر به شمار می‌رود و با توجه به نزدیکی به بندر الرویس قطر، نقش مهمی در مراودات تجاری با این کشور دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه درآستانه برگزاری جام جهانی در قطر هستیم، ایجاد شرایط برای افزایش مبادلات تجاری و بازرگانی با قطر در دستور کار مدیران استانی و کشوری قرار دارد.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر از نصب دستگاه ایکس ری در گمرک بندر دیر خبر داد و خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های متعددی که صورت گرفت و با توجه به نیاز ضروری بندر دیر، امروز دستگاه ایکس ری وارد بندر دیر شد که آماده نصب و استقرار است.

گزدرازی تصریح کرد: با توجه به اهمیت بازرسی ‌های دقیق و فنی کانتینرهای اعزامی از دیر به بندر الرویس قطر، راه‌اندازی دستگاه مجهز و با کیفیت ایکس ری در این بندر یک ضرورت بود که محقق شد.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر گفت: اداره کل گمرک استان بوشهر و فرمانداری دیر و سایر دستگاه‌های ذیربط در نصب و استقرار دستگاه ایکس ری در گمرک بندر دیر تلاش خوبی داشتند که شایسته تقدیر هستند.

وی یادآور شد: حجم صادرات از بندر دیر به قطر در ۵ سال اخیر رشد بسیار چشمگیری داشته و از ۲۵۰ هزار دلار در سال ۹۶ به ۹۲ میلیون دلار در سال جاری رسیده است.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر اضافه کرد: با توجه به خواهرخواندگی بندر دیر و بندر الرویس قطر، امسال برای افزایش مبادلات تجاری بین این بنادر برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر: ۱۵۱٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha