۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳
 صنعت نفت کشور در آستانه جهانی‌شدن

صنعت نفت کشور در آستانه جهانی‌شدن

به گفته مدیر روابط‌عمومی وزارت نفت در حال حاضر روی لبه فناوری صنعت نفت در حرکت هستیم و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در آستانه بین‌المللی شدن قرار داریم.

به گزارش بازار، علی فروزنده با اشاره به نمایشگاه صنعت نفت که روز گذشته به پایان رسید، گفت: این نمایشگاه برای نخستین‌بار میزبان دو رئیس قوه بود و در ۲۶ سال گذشته بی‌سابقه بود.

وی افزود: در این نمایشگاه برای اولین‌بار ۳۰ نشست جانبی برگزار کردیم و مجمع کشورهای صادرکننده گاز در افتتاحیه سخنرانی و برای بازارهای گاز در آینده یک کارگاه برگزار کردند.

فروزنده با اشاره به تخصیص یک سالن به پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز دانشگاه‌ها گفت: این کار کاملاً رایگان صورت گرفت و در قالب ۸ نشست تخصصی نیازهای فناورانه خود را با شرکت‌ها در میان گذاشتیم.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه‌های جانبی خبر داد و گفت: این اتفاقات تا کنون در نمایشگاه صنعت نفت نیفتاده بود و با بازدید از این نمایشگاه با یک شرایط غرورآفرین روبه‌رو بودیم.

مدیر روابط‌عمومی وزارت نفت معتقد است از ابتدای انقلاب صنعت نفت ما شکلی تدافعی داشته؛ زمانی که مستشاران خارجی از کشور رفتند و متخصصان دریافتند چگونه باید از باقی‌مانده تجهیزات استفاده کنند.

فروزنده با بیان این که در ابتدا تجربه‌ای برای احداث مجتمع‌های پالایشگاهی نداشتیم، گفت: این کار را به‌مرور فراگرفتیم و امروز یک اکوسیستم صنعتی را در حوزه نفت کشور شاهد هستیم.

وی به رادیو گفت‌وگو گفت: امروز با بین‌المللی شدن صنعت نفت روبه‌رو هستیم. چنان چه وزیر نفت سفری به کشورهای امریکای لاتین داشت و بازارهای خوبی برای کالاها و تجهیزات ساخته شده ما را مشاهده کرد.

به گفته فروزنده در حال حاضر روی لبه فناوری صنعت نفت در حرکت هستیم و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در آستانه بین‌المللی شدن قرار داریم که اتفاق بزرگی برای اقتصاد ملی و صادرات و نیز ایجاد اشتغال می‌باشد.

وی در خصوص سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری اظهار کرد: ما منتظر سرمایه‌گذار خارجی نیستیم ولی از آن استقبال می‌کنیم و به همه کشورهایی که قابلیت دارند، اعلام کردیم و مذاکراتی فشرده داشتیم تا امکان سرمایه‌گذاری از این منظر صورت گیرد.

فروزنده ادامه داد: فارغ از تحریم باید برای صنعت نفت برنامه‌ریزی کنیم؛ چون از این روش صنعت نفت شرطی شده و توسعه نمی‌یابد؛ لذا به سراغ منابع در دسترس رفتیم؛ ضمن این که قراردادهای خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری بستیم و از طرف دیگر سراغ سرمایه‌های داخلی رفته‌ایم.

کد خبر: ۱۵۱٬۲۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha