۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
دلار در شرایط اصلاحی قرار گرفت
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

دلار در شرایط اصلاحی قرار گرفت

کاهش نسبی محدودیت های کرونایی در چین، موجب افزایش نسبی در ریسک پذیری در بازار های مالی و سهام شده است.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- کاهش نسبی محدودیت های کرونایی در چین، موجب افزایش نسبی در ریسک پذیری در بازار های مالی و سهام شده است. شاخص دلار نیز پس از صعود های شارپی اخیر و رسیدن به سقف بیست ساله، در شرایط اصلاحی قرار گرفته است. در حال حاضر از نظر تکنیکالی، شاخص داوجونز از محدوده مقاومتی ۳۲۱۵۵ عبور کرده و در موج اصلاحی صعودی در حرکت است و احتمال اول در کوتاه مدت، ادامه موج اصلاحی و صعودی خواهد بود. محدوده مقاومتی ۳۲۷۰۰ واحدی شامل ابر کومو و میانگین ۸۹ در تایم فریم چهارساعته در برابر صعود شاخص در کوتاه مدت قرار دارد، و واکنش به این محدوده با اهمیت است. -

۲- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، قیمت از محدوده روانی ۱۱۰ دلاری فرا تر رفته و احتمال صعود میان مدت قیمت تقویت شده است. از نظر تکنیکالی، قیمت در نزدیکی مقاومت ماژور ۱۱۴ دلاری در نوسان است و واکنش به این محدوده تعیین کننده خواهد بود. از نظر فاندامنتالی، اخبار و گمانه زنی هایی مبنی بر افزایش تولید نفت عربستان و تخفیف های عربستان و روسیه در بازار نفت آسیا وجود دارد، که می تواند بر بازار تاثیرگذار شده و موجب حرکات اصلاحی در قیمت نفت شود.

۳️- در بازار طلا، با کاهش شاخص دلار از سقف بیست ساله، تقاضا برای طلا تا حدودی افزایش داشته و قیمت در شرایط اصلاحی و صعودی در حرکت است. در کوتاه مدت احتمال اصلاح بیشتر نیز وجود دارد، اما در میان مدت، احتمال اول همچنان بازگشت قیمت به موج و روند نزولی، با پایان اصلاح کوتاه مدت خواهد بود. قیمت در حال حاضر با پولبک و اصلاح به محدوده حمایت شکسته شده و تغییر قطب یافته ۱۸۳۰ دلاری بازگشته و واکنش به این محدوده مقاومتی تعیین کننده است.

۴- در برابری یورو به دلار، قیمت با رسیدن به محدوده حمایت نوزده ساله و کف تاریخی ۱.۰۳۳۷، در شرایط اصلاح صعودی کوتاه مدت در حرکت است و با توجه به اهمیت این محدوده کف تاریخی، احتمال اصلاح بیشتر نیز وجود دارد. در ادامه و در میان مدت، واکنش قیمت نسبت به محدوده کف تاریخی، تعیین کننده است. اخبار و گمانه زنی هایی از سمت اعضای ارشد بانک مرکزی اروپا منتشر شده، که نشان می دهد احتمال افزایش نرخ بهره در نشست ماه آینده این بانک وجود دارد. امروز ساعت ۲۱:۳۰ بوقت ایران، کریستین لاگارد، رییس بانک مرکزی اروپا سخنرانی خواهد داشت، که می تواند این اخبار مورد تایید قرار گیرد، که در این صورت احتمال افزایش تقاضا برای یورو در برابر دلار وجود دارد. ضمن اینکه امروز جروم پاول، رییس فدرال رزرو آمریکا نیز در ساعت ۲۲:۳۰ بوقت ایران سخنرانی خواهد داشت.

۵- در برابری پوند به دلار، در شرایطی که تقاضا برای دلار در برابر ارزهای اصلی با کاهش همراه بوده و شاخص دلار در محدوده سقف تاریخی بیست ساله، در شرایط اصلاحی در حرکت است، امروز شاخص های میانگین دستمزد و مطالبات بیمه بیکاری بریتانیا اعلام گردید، که بهبود بهتر از انتظاری را نشان می داد و موجب افزایش تقاضا برای پوند شده است. در حال حاضر و از نظر تکنیکالی، قیمت محدوده های مهم مقاومتی را در میان مدت شکسته و احتمال صعود کوتاه مدت قیمت تقویت شده است.

کد خبر: ۱۵۱٬۱۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha