۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
توزیع کالاهای اساسی مردم را خوشحال نمی‌کند
در گفت‌وگو با بازار عنوان شد؛

توزیع کالاهای اساسی مردم را خوشحال نمی‌کند

قوچان- برات زاده مسئول بازرسی ستاد تنظیم بازار شهرستان قوچان به بازار گفت: در حال حاضر مشکل مردم گرانی است و لذا مشکلی در تأمین کالاهای اساسی نداریم.

علیرضا برات زاده در گفت‌وگو با بازار بابیان اینکه کمبودی برای تأمین و توزیع کالاهای اساسی در بازار وجود ندارد اظهار کرد:در حال حاضر بیشترین گلایه مردم از قیمت های افزایش یافته است و لذا توزیع کالاهای اساسی چندان آن ها را خوشحال نمی کند.

وی در خصوص نحوه توزیع اقلام مواد اساسی در تنظیم بازار شهرستان قوچان اذعان کرد: تا قبل از آزادسازی قیمت‌ها و برداشته شدن ارز ترجیحی اقدامات ستاد تنظیم بازار حکم یک مسکن و اقدامی مقطعی داشت و باوجود تأمین و توزیع کالاهای اساسی و موردنیاز مردم اما در مهار قیمت‌ها توفیقی در بلند مدت حاصل نشد.

وی ابراز کرد: به‌طور مثال هر زمان با کمبود مرغ روبرو شدیم نسبت به توزیع مرغ یخ‌زده اقدام کردیم اما واقعیت این است که این اقدامات التهابات بازار در دراز مدت را حل نکرد و هم چنان شاهد تورم بودیم.

وی با ذکر این مثال که در طی ماه گذشته نسبت به توزیع گوشت منجمد و برنج تایلندی توزیع مناسبی صورت گرفت ادامه داد: بااین‌حال ذائقه بیش‌تر مردم این نوع برنج را نمی‌پسندد لذا به‌جز مراکز خاص که آن‌ها برحسب ضرورت خریداری می‌کنند نیاز است به کیفیت‌بخشی این اقلام توجه داشت.

برات زاده با شاره به این موضوع که توزیع این اقلام هیچ‌وقت سبب کاهش قیمت کالاهای مورد نیاز مانند برنج و یا گوشت نشده است و تنها در برخی از اقلام مانند توزیع شکر توانسته‌ایم با توزیع مناسب در قنادی‌ها و مراکز موردنیاز تا حدودی قیمت‌ها را ثابت نگاه‌داریم افزود: در این راستا سعی شد تا با توزیع شکر در قالب بسته‌بندی‌های کوچک و به‌صورت شناسه دار اقدام شود .

رئیس بازرسی ستاد تنظیم بازار قوچان بیان کرد: با این حال عده‌ای از افراد با خرید زیاد شکر و ریختن آن در کیسه‌های بزرگ‌تر عملاً مشکلاتی را در بازار ایجاد می‌کردند تا از التهاب بازار برای خود سود برداشت کنند.

وی یکی از کارهای مؤثر در ستاد تنظیم بازار توزیع قند به اتحادیه‌های روستایی و عدم حضور روستاییان وصف‌های طولانی در مراکز خرید شهر اشاره کرد و گفت :از طرفی که روستاییان به قند بیش‌تر از شکر نیاز داشتند ۱۰ تن شکر را تبدیل به قند کرده و مقدار ۱۰ تن روغن نباتی را از طریق تعاونی‌های روستایی توزیع کردیم تا عدالت نسبی برقرار شود و زمینه دسترسی این اقشار به سهولت امکان‌پذیر باشد.

کد خبر: ۱۵۱٬۱۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha