۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
۴۰ واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان همدان احیا می شوند
رئیس سازمان صمت همدان:

۴۰ واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان همدان احیا می شوند

همدان - شانیان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان بابیان اینکه امسال و طی هر هفته یک واحد تولیدی در استان همدان احیا خواهد شد، گفت: ۴۰ واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان همدان احیا می شوند.

احمد شانیان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه در حوزه معاونت صنایع از یک بهمن ماه سال گذشته تا کنون در استان همدان ۳۳ پروانه بهره برداری به ارزش ۲۶۹ میلیارد تومان با ۴۳۴ فقره اشتغالزایی صادر شده است، ادامه داد: ۷۵۷ جواز تاسیس به ارزش هفت هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای هفت هزار و ۸۳۸ نفر نیز صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه رویکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت ایجاد صنایع بزرگ است، افزود: صنایع بزرگ می‌تواند زنجیره‌ای در خود ایجاد کنند و طرح توسعه صنایع فولادی مانند طرح توسعه فولاد صبانور ایرانیان در برنامه است.

سال گذشته در استان همدان ۵۰ واحد صنعتی احیا شده و به طور میانگین هفته‌ای یک واحد احیا شده است

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در استان همدان ۵۰ واحد صنعتی احیا شده و به طور میانگین هفته‌ای یک واحد احیا شده است، اضافه کرد: برنامه داریم در سال جاری به همین منوال هفته‌ای یک واحد صنعتی را احیا کنیم‌ تا ۴۰ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی ۱۰ واحد تولیدی خارج از شهرک‌های صنعتی احیا شوند.

شانیان در ادامه به حوزه معاونت معادن اشاره کرد و با بیان اینکه ۲۰ گواهی‌ کشف، ۲۷ پروانه اکتشاف، ۱۰ پروانه بهره بردای و ۱۰ معدن در استان همدان احیا شده است، بیان کرد: حقوق معدنی استان همدان چهار برابر افزایش داشته و در سال گذشته ۸۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وصول مطالبات حقوق دولتی انجام شده است.

وی به تسهیلات تبصره ۱۸ اشاره کرد و با بیان اینکه سال گذشته ۳۰۰ میلیارد سهیمه استان همدان از تسهیلات تبصره ۱۸ بود، ادامه داد: سال گذشته ۴۵۰‌میلیارد تومان طرح برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ ارائه شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه در سال جاری رشد حدود ۳۰۰ درصدی در تسهیلات تبصره ۱۸ خواهیم داشت، افزود: ۸۵۰ میلیارد تومان برای این تسهیلات در نظرگرفته شده است.

حمایت از تمام طرح‌های سرمایه گذاری مرتبط با دانش بنیان
شانیان همچنین با اشاره به اینکه در رابطه با سرمایه گذاری در شرکت‌های دانش بنیان کمیته پیشرفت و توسعه برگزار شد، اظهار کرد: چندین جلسه با شرکت‌های دانش بنیان حوزه صنعت برگزار و اعلام کردیم آمادگی‌ حمایت از تمام طرح‌های سرمایه گذاری مرتبط با دانش بنیان را داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تاکید بر اینکه در حوزه تسهیل گری اتفاقات خوبی رخ داده است، ادامه داد: مدت زمان صدور پروانه از ۴۵ روز به ۳.۷ روز رسیده است.

وی خواستار توجه به کسب و کارهای مجازی و استارتاپی شد و با بیان اینکه فعالیت‌های کم سرمایه تعریف شده است، افزود: بیش از ۷۳ درصد تولید ناخالص ملی در حوزه اصناف و ۶۰ درصد در صنعت و معدن و تجارت است و ۷۰ درصد اشتغال را مجموعه اصناف تشکیل می‌دهند.

کد خبر: ۱۵۱٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha