۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۱
لزوم استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه اقتصاد دریامحور
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

لزوم استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه اقتصاد دریامحور

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مباحث و حوزه های مختلفی نظیر کشاورزی مبتنی بر آب شور و استفاده از جلبک ها، بنادر هوشمند، حمل و نقل‌های ترکیبی و... در بخش فناوری و شرکت‌های دانش بنیان کمتر دیده شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، منصور آرامی، در تشریح نشست فراکسیون اقتصاد دریا محور گفت: این فراکسیون با توجه به پیگیری‌هایی که در اقتصاد دریا محور انجام می‌دهد و با عنایت به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ را «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کردند، اولین جلسه خود را در سال ۱۴۰۱ با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار کرد تا ضمن طرح دغدغه نمایندگان، نقطه نظرات مسئولان معاونت علمی ریاست جمهوری که قرار است در مجلس مورد پیگیری قرار بگیرد، شنیده و هم افزایی بیشتری ایجاد شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اولین موضوع مطرح شده تشکر از رئیس جمهور بود چرا که در یکی از اصول سند تحول دولت سیزدهم به اقتصاد دریا محور برای اولین بار اشاره شده است اما مباحث و حوزه های مختلفی نظیر کشاورزی مبتنی بر آب شور و استفاده از جلبک ها، بنادر هوشمند، حمل و نقل‌های ترکیبی، صید و صیادی و پرورش میگو و شناورها در بخش فناوری و شرکت های دانش بنیان کمتر دیده شده است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

عضو کیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توجه به اقتصاد دریا محور از منظر فناورانه و بهره وری، تصریح کرد: در حال حاضر خلا مرکز داده پروری در حوزه اقتصاد دریا به دلیل انتشار اطلاعات نادرست وجود دارد. در همین راستا معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز توضیحاتی ارائه کرد و مقرر شد در استان‌ها پیگیری هایی صورت گرفته و از ظرفیت بخش خصوصی و دانش بنیان در اقتصاد دریا استفاده شده و موانع پیش روی فعالیت آنها برداشته شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین پیشنهاد دادیم در برنامه هفتم توسعه سرفصل جداگانه‌ای برای اقتصاد دریا دیده شده و برای اهدافمان کمیت‌گذاری کنیم تا مشخص شود به عنوان مثال در تولید ناخالص داخلی بعد از ۵سال به چه عددی خواهیم رسید. امیدواریم با توجه به اینکه سال را با موضوع استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد دریا محور شروع کردیم، نتایجی خوبی را در این حوزه شاهد باشیم. از طرفی با وزارت خانه های دیگر نیز نشست هایی خواهیم داشت تا اگر نیازی به تدوین طرحی است آن را مطرح کنیم و اگر در موضوعی نیازمند نظارت و پیگیری بیشتری هستیم انجام دهیم.

کد خبر: ۱۵۱٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha