۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶
 اتحادیه اروپا برای تصویب بسته تحریمی آتی روسیه به چند روز زمان نیاز دارد
آلمان:

اتحادیه اروپا برای تصویب بسته تحریمی آتی روسیه به چند روز زمان نیاز دارد

تلاش‌های اعضای اتحادیه اروپا برای تصویب بسته ششم تحریم بر ضد روسیه همچنان ادامه دارد.

به گزارش بازار، آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه گفت اتحادیه اروپا برای دستیابی به توافق بر سر بسته ششم تحریم ها علیه روسیه، به چند روز زمان نیاز دارد.
او هنگام ورود به بروکسل برای دیدار با همتایان اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: «به عنوان یک آلمانی می دانم که این [تحریم نفت] گام آسانی نیست. برخی مسائل هنوز باید حل شود و امروز این اتفاق نخواهد افتاد.»

وی افزود: «اما من مطمئن هستم که در روزهای آینده به توافق دست خواهیم یافت.»

این در حالی است که وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه به طور علنی به مجارستان فشار آوردند تا وتوی خود در مورد تحریم پیشنهادی نفت روسیه را لغو کند و لیتوانی گفت که این اتحادیه توسط یک کشور عضو، گروگان گرفته شده است.

تحریم پیشنهادی کمیسیون اروپا در اوایل ماه مه، شدیدترین تحریمی است که تاکنون پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه اعمال می شود.

اما مجارستان، نزدیکترین متحد مسکو در اتحادیه اروپا، گفته است که صدها میلیون یورو از این اتحادیه می خواهد تا هزینه تحریم نفت روسیه را کاهش دهد. اتحادیه اروپا برای تصویب این تحریم به رأی مثبت تمامی ۲۷ کشور عضو نیاز دارد.

گابریلیوس لاندسبرگیس، وزیر امور خارجه لیتوانی هنگام ورود برای دیدار با همتایان خود گفت: «کل اتحادیه توسط یک کشور عضو گروگان گرفته شده است... ما باید توافق کنیم، ما نمی توانیم گروگان گرفته شویم.»

کد خبر: ۱۵۰٬۹۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha