۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
پایانه صادراتی شیلات مازندران نیازمند صنایع تبدیلی است
در گفتگو با بازار؛

پایانه صادراتی شیلات مازندران نیازمند صنایع تبدیلی است

جویبار- اسلامی، مدیرعامل پایانه صادراتی شیلاتی و ماهیان خاویاری مازندران گفت: ۷۰۰ هزار قطعه ماهی خاویاری در پایانه صادراتی پرورش داده می شود که تبدیل صنایع تکمیلی از نیازها است.

اسحاق اسلامی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه دولت برای تکمیل بزرترین مرکز فرآوری، صنایع تبدیلی و پایانه صاردات ماهیان خاویاری موافقت کرده است، افزود: ۷۰۰ هزار قطعه از پنج گونه خاویاری هم اکنون در مجموعه قره برون پرورش داده می شود.

وی افزود: با تکمیل این پایانه خاویار وارد بازار می شود واز جمله گونه هایی که سال جاری عرضه شده، شیپ بوده که توسط بازگان قطری خریداری شده بود و در شکم این گونه خاویار سفید وجود داشت.

وی قیمت هر کیلوگرم خاویار سفید را ۱۶ تا ۲۴ هزار دلار اعلام کرد و گفت: متاسفانه به دلیل نبود صنایع فرآوری، این گونه را به هزار دلار به قطری ها فروختیم.

اسلامی با اظهار اینکه تکمیل پایانه و صادرات سبب ارزآوری به کشور می شود، گفت: حدود سه سال تکمیل این پایانه به دلیل نبود اعتبار متوقف است و تجهیزنبودن سردخانه و نداشتن ماشین آلات از جمله مسائل است.

مدیرعامل پایانه صادراتی شیلاتی مازندران یادآور شد: این طرح در سفر استانی رئیس جمهور مورد موافقت قرار گرفت و با تکمیل این مرکز، تجارت ارزآوری برای کشور رقم خواهد خورد.

کد خبر: ۱۵۰٬۹۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha