۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
اعزام بیش از ۳۹ هزار زائر خانه خدا از فرودگاه‌های کشور به سرزمین وحی
مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها خبر داد

اعزام بیش از ۳۹ هزار زائر خانه خدا از فرودگاه‌های کشور به سرزمین وحی

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از آغاز اعزام ۳۹ هزار و ۶۲۰ زائر خانه خدا از ۱۷ فرودگاه کشور به سرزمین وحی از تاریخ ۲۲ خرداد ماه امسال خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا رستمیان مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره جزییات اعزام حجاج به سرزمین وحی در سال ۱۴۰۱، بیان کرد: اکنون ۱۶ فرودگاه به‌صورت قطعی در خصوص اعزام زائران به عربستان انتخاب شده است و یک فرودگاه نیز در روزهای آینده تعیین تکلیف و اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به فرودگاه‌های اعزام کننده حجاج گفت: فرودگاه‌های امام خمینی(ره)، اهواز، ساری، یزد، کرمان، اردبیل، تبریز، مشهد، اصفهان، زاهدان، بندرعباس، بیرجند، ارومیه، بوشهر، گرگان، آماده اعزام و پذیرش زائران خانه خدا به عربستان هستند و فرودگاه‌ همدان در روزهای آتی تعیین تکلیف خواهد شد.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بیان کرد: نخستین پروازهای زائرین از تاریخ ۲۲ خردادماه از شهرهای تهران و کرمان و تبریز به عربستان برقرار می‌شود.

رستمیان با اعلام اینکه ۱۵۸ پرواز برای اعزام زائران در ایام حج در نظر گرفته شده است، تصریح‌کرد: پایان پروازهای اعزامی برای مناسک حج در تاریخ ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱ خواهد بود.

وی در مورد تعداد پروازهای بازگشتی به کشور گفت:برای بازگشت حجاج ۱۵۸ پرواز در نظر گرفته شده است که در طی ۱۷ روز از تاریخ ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۱ تا هفتم مرداد ماه به بازگشت حجاج اختصاص خواهد داشت.

مسئول عملیات حج و مشاور مدیرعامل در امور اجرایی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران درپایان خاطر نشان کرد : کلیه پروازهای حج سال ۱۴۰۱ توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (ایران ایر) انجام خواهد شد.

کد خبر: ۱۵۰٬۹۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha