۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
محدودیتی برای خرید نان در زنجان وجود ندارد
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی زنجان:

محدودیتی برای خرید نان در زنجان وجود ندارد

زنجان- زمانی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی زنجان گفت: محدودیتی برای شهروندان زنجانی در خرید نان وجود ندارد و میزان مصرف نان مردم مشخص است.

ولی الله زمانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه محدودیتی برای شهروندان زنجانی در خرید نان وجود ندارد،گفت: میزان مصرف نان مردم مشخص است و دستگاه کارتخوان جدید مخصوص نانوایی‌ها در مراحل نصب و تست می‌باشد و تمامی نانوایی‌ها به این کارتخوان های جدید مخصوص نانوایی مجهز می‌شوند.

وی اظهار کرد: در اجرای این طرح نظارت‌های لازم انجام خواهد شد و تمامی مسائل و تمهیدات برای جلوگیری از بروز فساد و خرید سوری نان و … دیده شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی زنجان گفت: تمهیداتی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است و در زمان اجرای طرح نیز طبیعتاً تمهیدات دیگری دیده خواهد شد.

زمانی با بیان اینکه مردم در تهیه نان با مشکل مواجه نخواهند شد و هر کیسه آرد اکنون به قیمت ۳۵ هزار تومان به نانوایی‌ها فروخته می‌شود،ابراز داشت: یک کیسه آرد به قیمت ۲۰۰ الی ۵۰۰ و در بعضی نقاط ۷۰۰ هزار تومان در بازار آزاد معامله می‌شود و با اجرای این طرح نانوا آرد را به قیمت آزاد تهیه می‌کند و یارانه آرد به ازای فروش نان به حساب نانوا واریز می‌شود.

وی افزود: با اجرای این طرح قاچاق آرد منتفی است و یکی از مزایای این طرح این است که یارانه اختصاص یافته برای نان به جیب نانوا خواهد رفت و در همین راستا نانوا مجبور به ارتقاء کیفیت نان است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی زنجان تصریح کرد: مردم نان را با قیمت مصوب سال ۱۴۰۰ خریداری خواهند کرد و به هیچ عنوان قیمت نان در سال ۱۴۰۱ افزایش نخواهد یافت و در این سیستم نان سبوس دار، کنجد دار، بزرگ یا کوچک بودن نان در نظر گرفته شده و تمهیدات لازم جهت خرید و فروش نان دیده شده است.

زمانی یاد آورشد: هیچ اتفاق خاصی در خصوص میزان فروش، خرید، قیمت نان در استان اتفاق نخواهد افتاد و هدف دولت از اجرای این طرح هدفمند شدن یارانه‌ها و جلوگیری از قاچاق و سوء استفاده‌ها و دلالی هاست و با اجرای این طرح نانوا نمی‌تواند گرانفروشی کند چراکه چرخه فروش نان، سیستمی است.

کد خبر: ۱۵۰٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha