۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
ثبت‌نام افراد جامانده از دریافت یارانه؛ بزودی
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد

ثبت‌نام افراد جامانده از دریافت یارانه؛ بزودی

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: هفته آینده با دعوت از وزیر تعاون موضوع نحوه ثبت نام جا ماندگان از دریافت یارانه و تعیین معیارهای حذف یارانه‌ها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش بازار، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در تشریح نشست امروز عصر کمیسیون برنامه و بودجه گفت: لایحه اصلاح قانون اصلاح مواد (۶۳) و (۶۴) قانون محاسبات عمومی کشور با حضور اکرمی معاون وزیر اقتصاد در نظارت مالی و خزانه‌داری کل کشور و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه بررسی این لایحه در جلسات قبل به کارگروه دیوان محاسبات، امور مالی و اموال مجلس واگذار شده بود، افزود: براساس این اصلاحیه اعتبارات دستگاه‌های اجرایی که در سال مالی هزینه نمی‌شود، می‌تواند به سال جدید منتقل شود و دستگاه‌های ذی ربط از محل بودجه اختصاصی و عمومی خود تا پایان سال مالی توسط خزانه داری کل کشور به حساب‌های مربوطه واریز می‌شود.

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: طرح الحاق یک بند به ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) در راستای رفع مشکلات اجتماعی ناشی از اجرای طرح‌های عمرانی نیز در این کمیسیون بررسی شد، طرح‌های عمرانی بزرگ که در برخی مناطق اجرایی می‌شود نسبت به برخی موارد در آن شهرها مسئولیت اجتماعی دارند، بدین معنا که اگر در حال احداث یک بزرگراه در شهرستانی هستند که از کنار روستایی نیازمند پل رد می‌شود، به ساخت پل برای روستانشینان اقدام کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بیان کرد: براساس این طرح، به دستگاه‌های اجرایی مجوز داده می‌شود تا ۵ درصد منابع در اختیار خود برای رفع مشکلات ناشی از اجرای طرح‌های عمرانی بزرگ و محرومیت زدایی در همان شهرها تا شعاع ۵۰ کیلیومتر هزینه کند.

وی افزود: کمیسیون در ادامه به بحث و تبادل نظر و اتخاذ تصمیم در خصوص نحوه ثبت نام جاماندگان از دریافت یارانه با حضور پارسانیا رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت. وی گزارشی از افرادی که به آن‌ها یارانه پرداخت شده و افرادی که نیاز به ثبت نام دارند، ارائه کرد.

میرتاج‌الدینی تاکید کرد: پارسانیا اعلام کرد، تا هفته آینده سایت سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها برای افراد جامانده از دریافت یارانه راه اندازی خواهد شد تا بعد از ثبت نام اشخاص، اطلاعات آن‌ها توسط وزارت کار بررسی شود. همچنین یارانه افرادی که نسبت به قطع یارانه و یا دهک بندی خود اعتراض دارند نیز به دستور رئیس جمهور واریز می‌شود تا بعد از بررسی اطلاعات، مبلغ برای آن‌ها آزاد شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: نمایندگان مجلس نیز در ادامه جلسه نسبت به نحوه تعیین دهک‌ها، معیارهای حذف یارانه بگیران و ... انتقادات و سوالات بسیاری را مطرح و گلایه‌های مردمی را به رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها منتقل کردند.

کد خبر: ۱۵۰٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha