۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۱
تاکید بر نظارت بیشتر برای ترخیص به موقع کالا
عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد

تاکید بر نظارت بیشتر برای ترخیص به موقع کالا

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بزرگترین چالش در بنادر و گمرکات بحث ترخیص به موقع کالاهای اساسی است و باید نظارت بیشتری در این باره صورت گیرد.

به گزارش بازار، احمد دنیامالی عضو کمیسیون عمران مجلس افزود:حجم و مقدار زیادی از کالاهای اساسی از جمله عمده روغن؛ غلات؛ نهاده های دامی از بنادر امام و شهیدرجایی ترخیص می شود.

وی گفت : موارد ایجاد تاخیر در ترخیص کالا عبارتند از مشکلات اسنادی؛ که باید این اسناد به موقع از طرف مجموعه ای که کالا را وارد می کند تحویل نهادهایی که وظیفه نظارتی دارند بشود همچنین بحث استاندارد و دموراژ کشتی ها است و سبب ماندگاری کالا در بنادر میشود.

دنیا مالی افزود : اخیرا بحث هایی درباره روغن است که با پیگیری هایی که قوه قضاییه داشته و تدابیری که مجموعه گمرکات و بنادر داشتند ترخیص آنها سرعت پیدا کرده است و با الزاماتی که بوجود آمده و تعهداتی که صاحبان کالا می دهند این شرایط امکان پذیر شده که ترخیص کالاهای اساسی مثل روغن، مثل غلات سریع تر انجام شود.

این نماینده مجلس درباره ایراداتی که در زمینه ترخیص کالا وجود داره گفت:در این زمینه قوانین بالادستی وجود دارد و بخشی از اینها را وقتی بررسی می کنیم می بینیم که از لحاظ قانونی دستگاهی که ایراد می گیرند ایرادشان قانونی است. اما به جهت شرایط خاص کشور و مدیریت بحث گرانی و جوسازی هایی که بعضا وجود دارد براساس استانداردی که کشور تعریف کرده برای همه استانها در بحث کالاهای استراتژیک مثل گندم ۴ ماه ذخیره داریم و حتی سیلوهای بخش خصوصی را هم تبدیل به سیلو گمرکی کردیم و نگرانی از لحاظ امنیت غذایی و تنش کالاهای اساسی نداریم.

کد خبر: ۱۵۰٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha