۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
لبنان کشوری ورشکسته نیست
رئیس جمهور لبنان:

لبنان کشوری ورشکسته نیست

رئیس جمهور لبنان تاکید کرد هرگز اجازه نخواهم داد به حاکمیت و تمامیت ارضی کشور آسیبی وارد شود.

به گزارش بازار، رئیس جمهور خطاب به مردم کشورش گفت: از شما می‌خواهم حضور گسترده‌ای در انتخابات داشته باشید و افرادی را انتخاب کنید که مورد اعتماد شما هستند و آن‌ها را شایسته دفاع از حق و حقوق خود می‌دانید.

میشل عون تاکید کرد: حیات و بقای لبنان بدون حضور و مشارکت همه اقشار و اقوام جامعه ممکن نیست و تجربیات گذشته در مورد کنار گذاشتن و منزوی کردن (گروه یا جناح خاص) اثبات کرد این اقدام باعث ویرانی و نابودی جامعه و میهن می‌شود.

رئیس جمهور لبنان همچنین خاطر نشان کرد: لبنان کشوری ورشکسته نیست بلکه کشوری غارت و چپاول شده است که پول‌های آن به خارج از کشور انتقال یافته است.

وی با بیان این که غارت گران کشور در تلاشند تا لبنانی‌ها را مسئول دزدی‌ها و چپاول کشور معرفی کنند افزود: مسئولیت رئیس جمهور مجازات مفسدان نیست بلکه این وظیفه دستگاه قضایی است که آنان را معرفی و مجازات کند.

میشل عون گفت: قبلا هم به نمایندگان پارلمان گفته ام که بر اساس قوانین کشور شما می‌توانید از مردم حمایت و محافظت کنید و پول‌های (غارت شده) آنان را برگردانید.

رئیس جمهور لبنان همچنین تاکید کرد: هرگز اجازه نخواهم داد به حاکمیت و تمامیت ارضی کشور آسیبی وارد شود.

میشل عون در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد کشورش دیگر قادر نیست هزینه‌ها و بار سنگین حضور آوارگان در این کشور را متحمل شود.

وی افزود: با ادغام آوارگان در جامعه لبنان یا اعطای شهروندی لبنان به آوارگان خارجی هرگز موافقت نخواهم کرد.

کد خبر: ۱۵۰٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha