۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
ضرورت راه‌اندازی زیست‌بوم کارآفرینی در همدان| شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت شوند
بازار گزارش می‌دهد؛

ضرورت راه‌اندازی زیست‌بوم کارآفرینی در همدان| شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت شوند

همدان-راه اندازی زیست‌بوم کارآفرینی در همدان این امکان را فراهم می کند تا جوانان و شرکت‌های استارتاپی کسب‌وکار مختص به خود را راه‌اندازی کرده و ازاین طریق هم به استان همدان و هم کشور خدمات ارائه دهند.

بازار؛ گروه استان‌ها: دنیای امروز دنیای کارآفرینان است؛ دنیای افراد خوش‌فکر با دیدگاه‌های منحصربه‌فرد، باانرژی مضاعف و پشتکار زیاد و عزم جدی که می‌خواهند از طریق اجرایی کردن ایده‌های نوآورانه دنیا را به چیزی بهتر ازآنچه هست تغییر دهند.
درواقع کسب‌وکارهای نوپا بر پایه جولاینده های نوآورانه و خلاقانه بنا می‌شوند و در این راستا شتاب‌دهنده‌ها شکاف سرمایه را برای کسب‌وکارهای نوپا و شکاف اطلاعات را برای سرمایه‌گذاران احتمالی از طریق عمل به‌عنوان واسط شبکه‌ای پوشش می‌دهند؛ آن‌ها هزینه جستجو را برای سرمایه‌گذاران کاهش می‌دهند درحالی‌که جریانی از فناوری‌های آزموده شده را برای بازار فراهم می‌کنند.

یک شتاب‌دهنده سعی می‌کند با تأمین فضای کار، زیرساخت‌های ضروری و ارائه خدمات مانیتورینگ به رشد یک استارت آپ کمک کند

شتاب‌دهنده‌ها هم‌زمان با مراحل رشد یک استارت آپ سعی می‌کنند تا ارتباطاتی را برای یک کسب‌وکار ایجاد کنند؛ فی‌الواقع یک شتاب‌دهنده سعی می‌کند با تأمین فضای کار، زیرساخت‌های ضروری و ارائه خدمات مانیتورینگ به رشد یک استارت آپ کمک کند.

به دلیل ویژگی‌های خاص حوزه زیست‌فناوری و همچنین جدید بودن مفهوم شتاب‌دهنده‌ها در ایران، می‌طلبد که شناخت بیشتری در رابطه با عوامل موفقیت این مؤسسات و شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند داشته باشیم.

داوود بهرامی رئیس هیئت‌مدیره شرکت «فرا پیوند» در گفتگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه از سال ۱۳۷۶ شخصاً در حوزه نرم‌افزار مشغول به فعالیت هستم، اضافه کرد: در راستای ارتقاء فعالیت خود سال ۱۳۸۲ شرکت دانش‌بنیان «فرا پیوند» را راه‌اندازی کردم و سال ۱۳۹۸ شرکت شتاب‌دهنده «همپیوند» تأسیس شد.

ضرورت راه‌اندازی زیست‌بوم کارآفرینی در همدان| شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت شوند

مدیرعامل شرکت شتاب‌دهنده «همپیوند» با عنوان اینکه در شرکت فرا پیوند نرم‌افزارهایی تعبیه‌شده که در راستای خدمات‌دهی به سیستم‌های الکترونیکی بکار گرفته می‌شوند، اضافه کرد: به همین منظور در راستای گسترش فعالیت این نرم‌افزارها با وزارت ارتباطات و اداره استخدامی کشور و همچنین سیستم اداری مالی قراردادهایی منعقدشده است.

بهرامی اضافه کرد: همچنین جهت خدمات‌دهی به سیستم‌های الکترونیکی مراکز بیمارستانی در استان همدان توافقاتی به انجام رسیده است و در حال حاضر هم با وزارت بهداشت رایزنی‌هایی صورت گرفته و این آمادگی را داریم که با تمام مراکز دانشگاهی کشور همکاری داشته باشیم.

هدف از راه‌اندازی شتاب‌دهنده درواقع تیم سازی و حمایت از شرکت‌های استارتاپی و توسعه زیست‌بوم کارآفرینی در استان همدان است

مدیرعامل شتاب‌دهنده «همپیوند» گفت: هدف از راه‌اندازی شتاب‌دهنده درواقع تیم سازی و حمایت از شرکت‌های استارتاپی و توسعه زیست‌بوم کارآفرینی در استان همدان است.

بهرامی با عنوان اینکه در شرکت «همپیوند» نیروهایی به‌صورت غیرمستقیم فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: طی سال روی ۱۰ تیم استارتاپی سرمایه‌گذاری و هدف‌گذاری می‌شود و به‌نوعی سرمایه بذری به آن‌ها داده می‌شود که هر تیم برای دو تا پنج نفر اشتغال ایجاد کند.

ضرورت راه‌اندازی زیست‌بوم کارآفرینی در همدان| شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت شوند

مدیرعامل شتاب‌دهنده «همپیوند» با عنوان اینکه در تلاشیم با ایده سازی در راستای بازاریابی حرکت کنیم، اضافه کرد: با آموزش مستمر نیروهای مولد و افراد متخصص برانیم که در این زمینه فعالیت خود را گسترش دهیم.

علیرغم داشتن نیروهای مولد و متخصص در استان همدان به دلیل اینکه عملاً تمام منابع و امکانات در تهران متمرکزشده این تمرکزگرایی در پایتخت باعث شده نیروهای شهرستانی با مراجعه به تهران و انجام کارهای دست چندم باعث رکود و ضربه زدن به شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرستان‌ها و مراکز استانی شوند

وی گفت: علیرغم داشتن نیروهای مولد و متخصص در استان همدان به دلیل اینکه عملاً تمام منابع و امکانات در تهران متمرکزشده این تمرکزگرایی در پایتخت باعث شده نیروهای شهرستانی با مراجعه به تهران و انجام کارهای دست چندم باعث رکود و ضربه زدن به شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرستان‌ها و مراکز استانی شوند.

مدیرعامل شتاب‌دهنده «همپیوند» در تکمیل صحبت‌های قبل خود اضافه کرد: درصورتی‌که آمایش سرزمینی اتفاق بیفتد و منابع کشور متناسب با توانمندی‌های محلی مدیریت شود تخصص گرایی در هر منطقه و مدیریت منابع اتفاق بیفتد توزیع فعالیت‌ها و ثروت به‌طور مناسب در کشور صورت می‌گیرد و شکوفایی هر چه بیشتر را برای کشور فراهم خواهد کرد و این‌گونه تمامی منابع در تهران متمرکز نمی‌شود.

مدیرعامل شتاب‌دهنده «هم پیوند» عنوان کرد: باراه اندازی زیست‌بوم کارآفرینی در استان همدان این امکان فراهم می‌شود تا جوانان و شرکت‌های استارتاپی کسب‌وکار مختص به خود را راه‌اندازی کنند و از این طریق هم به استان همدان و هم کشور خدمات ارائه دهند.

وی گفت: بیشترین مشکلات حوزه نوآوری به مدیریت نوآوری در دستگاه‌ها و عدم توجه به توانمندسازی بومی و وجود روش‌های ناکارآمد در تأمین نوآوری برای سازمان‌ها است؛ به‌عنوان‌مثال روال مناقصه و مزایده‌ای برای همکاران گذاشته می‌شود که عموماً راه‌حل درستی جهت تأمین نوآوری نیست چراکه تأمین نوآوری لزوماً این روش نیست که محصولی با مناقصه و مزایده خریداری شود بلکه راه‌حل‌های بهتری در این خصوص وجود دارد که راه‌حل‌ها می‌تواند با همکاری دانشگاه‌ها اتفاق بیافتد.

ضرورت راه‌اندازی زیست‌بوم کارآفرینی در همدان| شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت شوند

وی اضافه کرد: ارتباط حوزه صنعت و دانشگاه‌ها هم ارتباط دقیق و درستی نیست و سازوکارهایی که تاکنون برای این ارتباط به وجود آمده کارآمد و اثرگذار نبوده است.

شتاب‌دهنده ازجمله نهادهایی است که می‌تواند در حوزه کارآفرینی هم تسهیل گر باشد و هم چالش‌ها را از صنعت بگیرد

وی گفت: به نظر می‌رسد با ایجاد نهادهای خصوصی و ایجاد بسترهای لازم برای ثروت آفرینی از طریق همین ارتباط برای ثروت آفرینی بتوان هر چه سریع‌تر به راه‌حل کارآمدتر در حوزه صنعت رسید که در این راستا شتاب‌دهنده ازجمله نهادهایی است که می‌تواند در حوزه کارآفرینی هم تسهیل گر باشد و هم چالش‌ها را از صنعت بگیرد.

وی گفت: یک رویکرد در توسعه استان این هست که علاوه بر کمکی که به صنعت سنتی می‌شود از جوان‌ها و گروه‌های نوپا نیز حمایتی شود؛ سیستم شتاب‌دهنده در تمامی حوزه‌ها اعم از حوزه سلامت، گردشگری، صنعت و غیره کاربرد دارد.

وی بابیان اینکه درواقع فرقی نمی‌کند وقتی تیم سازی شکل می‌گیرد عملاً نوآوری در تمامی حوزه‌ها بکار گرفته می‌شود، گفت: برای اینکه در حوزه‌های مختلف از شتاب‌دهنده استفاده شود باید تفاهم‌نامه‌هایی با مراکز دانشگاهی و غیره منعقد شود که در این راستا هم‌اکنون تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان منعقدشده است؛ البته صرف انعقاد تفاهم‌نامه با ادارات مختلف عملاً راه به‌جایی نمی‌برد چراکه فرآیند نوآوری در کسب‌وکار شدیداً نیازمند اطلاع‌رسانی و عبور از موانع مختلف است.

ضرورت راه‌اندازی زیست‌بوم کارآفرینی در همدان| شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت شوند

بهرامی بابیان اینکه عدم اطلاع دقیق دستگاه‌های اجرایی استان از نحوه و ارائه خدمات سیستم‌های شتاب‌دهنده باعث شده سرمایه‌گذاری در این بخش آن‌گونه که بایدوشاید صورت نپذیرد، عنوان کرد: اتفاقاً باید این قضیه برعکس باشد و مسئولین نه‌تنها باید اطلاع کافی در این زمینه داشته باشند بلکه باید در این راستا پیش‌قدم بوده و در این حوزه فعالانه وارد شوند چراکه شرکت‌های دانش‌بنیان اقتصاد پایدار را رقم می‌زنند و از طرفی کسب‌وکارها از این طریق رونق می‌گیرد.

کد خبر: ۱۵۰٬۷۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha