۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
بررسی بی اثر سازی تحریم‌ها در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کوبا
در کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و کوبا مطرح شد

بررسی بی اثر سازی تحریم‌ها در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کوبا

راه‌های بی اثر سازی تحریم‌ها در هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و کوبا بررسی می‌شود.

به گزارش بازار، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و کوبا گفت: با حضور بخش‌های خصوصی راه‌های بی اثر سازی تحریم‌ها و راه‌های ارتباطی بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این نشست مهمترین نشست بین کشور هاست، گفت: مردم و دولت ما علاقه ویژه‌ای به مردم و دولت کوبا دارند و بین دو کشور رابطه بسیار عمیقی ایجاد شده است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: در دولت آقای سید ابراهیم رئیسی راهبرد بین کشورها، راهبردی قوی است و روابط ایران وکوبا همواره در سطح بسیار عالی بوده و منش دو کشور عدالت خواه و انقلابی باعث شده است دو کشور نزدیکی خوبی داشته باشند.

بهرام عین اللهی گفت: باید طرحی نو دراندازیم و برای تقویت ارتباط دو جانبه از امروز تا ۲۷ اردیبهشت با حضور وزارت خانه‌های نفت، معدن و تجارت، نیرو، وزارت بهداشت و فعالان بخش خصوصی دو کشور زمینه برگزاری جلسات و امضای تفاهم همکاری ایجاد کنیم.

وی با اعلام اینکه تا کنون همکاری خوبی بین ایران و کوبا برقرار بوده است افزود: در بحث‌های زیست فناوری می‌توانیم ارتباطات خوبی با کوبا داشته باشیم، همچنین لازم است در زمینه غذایی که یک تهدید جهانی است ارتباط خوبی با کشور دوست کوبا داشته باشیم.

ریکاردو کابریساس معاون نخست وزیر و فرستاده ویژه رییس جمهور کوبا هم در این نشست با قدردانی از مواضع پایدار جمهوری اسلامی ایران در حمایت از روابط دو کشور و در قبال تحریم‌های یک جانبه ایالات متحده آمریکا ضد کوبا، انجام این سفر و برگزاری هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را در مسیر روابط راهبردی دو کشور دانست و بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور به نفع مصالح دو طرف تأکید کرد.

کد خبر: ۱۵۰٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha