۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
توسعه گیاهان دارویی در مراتع طی برنامه ششم توسعه

توسعه گیاهان دارویی در مراتع طی برنامه ششم توسعه

۳۶۰ هزار هکتار کشت گیاهان دارویی در مراتع کشور طی برنامه ششم توسعه انجام شد که ۱۱۰ هزار هکتار بیش از سطح هدفگذاری بوده است.

به گزارش بازار، مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، سطح پیش‌بینی کشت گیاهان دارویی در مراتع طی برنامه ششم توسعه را ۲۵۰ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی در مراتع کشور طی سال گذشته در سطح ۵۱ هزار و ۵۰۰ هکتار و عملیات احیا و توسعه گونه‌های مرتعی نیز در سطح ۳۸ هزار و ۵۰۰ هکتار انجام شد.

ترحم بهزاد با اشاره به اهمیت مراتع در مقابله با گرد و غبار و ۱۷ نوع کارکرد آن تصریح کرد: مدیریت، حفاظت، تقویت و احیای ۸۴.۸ میلیون هکتار مراتع، سالانه حداقل به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این در حالی است که سال گذشته ۹ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که از این میزان ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شد.

بهزاد افزود: برای سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳۵ میلیارد تومان به منظور مدیریت، حفاظت، احیا و تقویت پوشش گیاهی مراتع کشور در نظر گرفته شده است.

وی در همین حال تاکید کرد: اگر بخواهیم از خسارات ناشی از گرد و غبار و روان آب‌ها در کشور جلوگیری کنیم باید اعتبارات لازم به بخش مراتع کشور اختصاص پیدا کند.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزاری کشور درباره تقویت و احیای مراتع اذعان داشت: سالانه ۷ هزار و ۵۰۰ تن بذر برای اجرای پروژه های مرتع نیاز است در حالی که در نهایت ۵۰۰ تن می توانیم بذر تامین کنیم.

وی گفت: احیا و اصلاح هر هکتار مراتع کشور به طور میانگین دستکم دو میلیون تومان اعتبار نیاز است.

کد خبر: ۱۵۰٬۵۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha