۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
رشد ۲۴ درصدی منابع بانک سپه گلستان| ۸۰ درصد تسهیلات در زمینه اشتغال و تولید است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

رشد ۲۴ درصدی منابع بانک سپه گلستان| ۸۰ درصد تسهیلات در زمینه اشتغال و تولید است

گرگان- یازرلو، مدیر شعب بانک سپه گلستان از رشد ۲۴ درصدی منابع بانک سپه استان خبرداد و گفت: ۸۰ درصد تسهیلات پرداختی بانک سپه گلستان در سال گذشته در زمینه تولید و اشتغال بوده است.

فیروز یازرلو در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به ادغام پنج بانک ‌و یک موسسه اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه که در آذرماه سال ۱۳۹۹ انجام یافت، این پروژه را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات تاریخ بانکداری کشور دانست و اظهار کرد: پس از خاتمه فرایند ادغام و به تبع آن تغییر رویکرد بانک سپه، برنامه‌ریزی‌های هدفمند و اقدامات موثری انجام گرفت که منجر به ارتقاء مانده تسهیلات بانک سپه استان به حدود دو برابر قبل شد.

مدیر شعب بانک سپه استان گلستان با بیان این که بانک سپه در بخش تسهیلات، همواره حمایت از صنایع و تأمین مالی شرکت‌های تولیدی را در دستور کار همیشگی خود دارد، اعلام کرد: ۸۰ درصد تسهیلات پرداختی ما در سال گذشته در زمینه تولید و اشتغالزایی بوده است.

وی حمایت از تولید و اشتغال‌آفرینی و حرکت در مسیر تحقق شعار سال را از اولویت‌های اصلی بانک سپه استان در سالجاری دانست و افزود: از شروط اساسی برای ایجاد رونق اقتصادی در استان‌ توجه بیشتر به شرکت‌های دانش بنیان است و ما این برنامه را در سال جدید با قدرت و جدیت بیشتری پیگیری خواهیم کرد.

یازرلو بیان کرد: ما همیشه در بخش‌های مختلف به دولت کمک کرده‌ایم و امسال هم یقیناً در حمایت از تولید دانش‌ بنیان و اشتغال آفرین، پیشگام خواهیم بود.

مدیر شعب بانک سپه استان گلستان افزود: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استان از سال گذشته در دستور کار ما قرار گرفته است و تاکنون چندین شرکت فعال در این زمینه شناسایی کرده‌ایم که به عنوان مثال از بین آنها می‌توان به پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیارد ریالی به یک شرکت سازنده محصولات دارویی اشاره کرد.

مدیر شعب بانک سپه استان گلستان در ادامه از پرداخت ۹ هزار و ۳۶۲ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۳۸۶ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان خبرداد و در خصوص تسهیلات پرداخت شده در زمینه ازدواج هم گفت: در سال گذشته دو هزار و ۱۳۳ فقره وام ازدواج به مبلغ ۱۸۷ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان پرداخت شد.

یازرلو در خصوص تسهیلات اعطا شده در بخش‌های دیگر افزود: همچنین پرداخت ۲۷۸ فقره تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۴ میلیون تومان به مددجویان کمیته امداد و ۲۷ فقره تسهیلات به مبلغ یک میلیارد و و ۳۲۵ میلیون تومان به مددجویان بهزیستی از دیگر تسهیلات پرداختی قرض الحسنه بوده است.

مدیر شعب بانک سپه گلستان اضافه کرد: ۶ هزار و ۹۲۴ فقره تسهیلات قرض الحسنه هم در سایر بخش‌ها شامل ودیعه مسکن، بیماران نیازمند و غیره پرداخت شده است.

یازرلو با اشاره به سرفصل های مختلف تسهیلات گفت: همچنین در سال گذشته تعداد ۱۲ هزار و ۴۱۲ فقره تسهیلات کارت اعتباری به اقشار آسیب پذیر پرداخت شده است.

وی پرداخت هزار و ۷۰۹ فقره تسهیلات به آسیب دیدگان کرونا، هزار و ۵۴ فقره تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و ۶۰۱ پرونده تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی به مبلغ ۴۱۱ میلیارد ریال را از دیگر خدمات بانک سپه استان برشمرد.

یازرلو همچنین تعداد تسهیلات پرداخت شده به شاغلان و بازنشستگان نیروهای مسلح استان را در سال گذشته چهار هزار و ۶۲ فقره اعلام کرد.

مدیر شعب بانک سپه گلستان در ادامه با بیان این که بانک سپه تنها مصرف کننده پول سپرده گذاران نبوده است، از رشد ۲۴.۸ درصدی منابع این بانک در استان گلستان در سال گذشته خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اقتصاد کشور ما بانک محور است و اگر قرار باشد بانک‌ها در این زمینه همکاری نکنند، هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد، اظهارکرد: ۸۰ درصد پروژه های انجام شده در سطح استان با همکاری بانک‌ها بوده است، در مقیاس کشوری هم ۷۰ درصد پروژه ها با سرمایه گذاری شبکه بانکی به سرانجام رسیده است.

یازرلو در خصوص تعداد شعب بانک سپه در استان گلستان هم گفت: در ابتدای فرایند ادغام، تعداد شعب ما در استان بالغ بر ۱۰۰ شعبه بود که با تجمیع برخی از آن‌ها، هم اکنون به ۸۵ شعبه و باجه رسیده‌ایم که از آن میان ۲۶ شعبه در شهر گرگان قرار دارد.

کد خبر: ۱۵۰٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha