۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
هوشمندسازی حمل‌ونقل یزد با همکاری دانش بنیان‌ها/ تابلوهای ترافیکی کامپوزیتی می شوند
برای اولین بار در کشور؛

هوشمندسازی حمل‌ونقل یزد با همکاری دانش بنیان‌ها/ تابلوهای ترافیکی کامپوزیتی می شوند

یزد- رستگاری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: هوشمندسازی حمل و نقل استان، طراحی تابلوهای ترافیکی کامپوزیتی و ... از طرح هایی است که با همکاری شرکت های دانش بنیان یزد اجرا می شود.

محمد رستگاری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: حمل و نقل هوشمند یکی از ضروریات استان یزد با توجه به جایگاه آن در ترانزیت کشور از شمال به جنوب و شرق به غرب است از این رو اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد اجرای برخی از طرح های هوشمندسازی را با همکاری شرکت های دانش بنیان در دستور کار دارد و از آن حمایت خواهد کرد.

هوشمندسازی حمل ونقل یزد برای اولین بار در کشور
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان یزد گفت: برای اولین بار در کشور استان یزد به عنوان اولین استان هوشمندسازی حمل ونقل را با همکاری شرکت دانش بنیان در دستور کار قرار داده است.

رستگاری افزود: به این ترتیب تمام مراحل، هوشمندسازی و مجازی می شود و اثرات مثبت امنیتی و کاربردی و اقتصادی به همراه خواهد داشت و اجرای این طرح به شدت مورد ا ستقبال رانندگان نیز قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این طرح در سال جاری پیاده سازی خواهد شد البته اجرای آن در شهرستان میبد کلید خورده و در شهرستان یزد نیز از ماه آینده آغاز خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد اظهار داشت: یکی دیگر از همکاری های این اداره کل با شرکت های دانش بنیان، همکاری برای ساخت تابلوهای ترافیکی کامپوزیتی برای جلوگیری از سرقت تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی است.

وی ادامه داد: سرقت مکرر تابلوها، هم خسارت‌های مالی و هم بروز تصادفات و حوادث را به همراه داشت از این رو برای افزایش ایمنی جاده ها با مشارکت یک شرکت دانش بنیان در حال ساخت تابلوهایی از جنس کامپوزیت هستیم که قابلیت سرقت هم نداشته باشند.

افزایش طول عمر خطوط جاده ها
رستگاری یکی از نیازهای حوزه راهداری را به روزرسانی خطوط جاده ها اعلام کرد و افزود: آلایندگی به مرور زمان این خطوط را محو می کند از این رو عمر این خطوط ۶ تا هشت ماه بیشتر نیست و به مرور زمان به دلیل نبود بارندگی و افزایش آلایندگی، سیاه می شود.

وی ادامه داد: به این ترتیب قرار است با همکاری یکی از شرکت های دانش بنیان در راستای کاهش هزینه و افزایش بهره وری اقداماتی برای افزایش طول عمر خطوط اقدام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد از حمایت از طرح های شرکت های دانش بنیان استان در حوزه راهداری و حمل و نقل خبر داد و افزود: امیدواریم با مشارکت این شرکت ها بتوانیم نیازهای حوزه حمل و نقل را به روش علمی تامین کنیم.

کد خبر: ۱۵۰٬۵۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha