۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۵۸
استفاده از پول ملی در روابط تجاری راهکاری برای خنثی‌سازی تحریم است
نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس:

استفاده از پول ملی در روابط تجاری راهکاری برای خنثی‌سازی تحریم است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد بهره مندی از پول های ملی در روابط تجاری می تواند یکی از راهکارهای خنثی سازی محدودیت ها و تحریم های آمریکا باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین نوش آبادی در رابطه با اهمیت تجارت میان ایران و کشورهای دنیا بر اساس ارزهای ملی، گفت: با توجه به وجود تحریم های اقتصادی ظالمانه از سوی آمریکایی ها علیه کشورمان، بهره مندی از پول های ملی در روابط تجاری می تواند یکی از راهکارهای خنثی سازی این محدودیت ها باشد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه کشورهای مختلفی وجود دارند که دلار را از تعاملات اقتصادی‌شان کنار گذاشته اند، اظهار کرد: این مهم در حالیست که کشورهای آسیایی نیز امروز در حال تبدیل شدن به قدرت های اقتصادی هستند و بر این اساس علاقه بیشتری برای استفاده از ارزهای ملی در روابط اقتصادی خود دارند.

وی ادامه داد: برای دستیابی به این مهم باید وزارت امور خارجه کشورمان نمایندگی های ایران در خارج را بیش از گذشته فعال کند تا دیپلماسی اقتصادی فعال شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به سفر مسئولان پارلمان کشور اندونزی به ایران و تاکید مقامات دو کشور برای آمادگی استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری، افزود: بهره مندی از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی نیز می تواند یکی دیگر را ابزارهای تسهیل کننده برای استفاده از ارزهای ملی در مراودات اقتصادی بشمار بیاید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت های تقنینی می تواند کمک خوبی برای دیپلماسی اقتصادی باشد، خاطرنشان کرد: بر این اساس می تواند اذعان کرد اندونزی به عنوان کشوری مسلمان دارای ظرفیت های خوب تجاری است و با توجه به مذاکرات صورت گرفته، زمینه تامین منافع ملی‌مان خصوصا در استفاده از ارز ملی وجود دارد. /

کد خبر: ۱۵۰٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha