۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
کارخانه فرومنگنز اسدآباد وارد مدار آزمایشی شد
توسط بخش خصوصی؛

کارخانه فرومنگنز اسدآباد وارد مدار آزمایشی شد

همدان - سرپرست فرمانداری اسدآباد از وارد مدار آزمایشی شدن کارخانه کوره بلند ذوب آهن اسدآباد برای تولید فرومنگنز خبر داد.

به گزارش بازار؛ حسین‌علی شرکائی با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری کارخانه کوره بلند برای تولید فرومنگنز اسدآباد توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در آینده نزدیک اظهار کرد: اشتغال این طرح صنعتی به صورت مستقیم ۲۲۰ نفر بوده که این تعداد نیرو در حال آموزش هستند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۰ کارخانه ذوب‌آهن اسدآباد به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی و تغییر خط‌تولید خود از شمش چدن به فرومنگنز تعطیل شد، عنوان کرد: با پیگیری‌های لازم طرح فوق توسط ذوب‌آهن در سال گذشته به سرمایه‌گذار جدید بخش خصوصی به‌ نام شرکت «برسم لعل»به مدت پنج سال اجاره داده شد که در صورت قابل‌قبول بودن فعالیت آن، مدت اجاره تمدید می‌شود.

شرکائی با اشاره به اینکه این واحد صنعتی ظرفیت تولید ۲۲ هزار تُن فرومنگنز در سال را خواهد داشت، گفت: در ماه‌های اولیه آغاز به فعالیت به‌طور قطع ظرفیت تولید کمتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۲۰ تا ۳۰ درصد فرومنگنز موردنیاز کشور در داخل کشور تولید شده و مابقی از سایر کشورها وارد می‌شود، گفت: کشور ایران بر اساس آمار مربوط به سه سال پیش دارای ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تُن مصرف فرومنگنز بوده که با توجه به ظرفیت اسمی کارخانه فرومنگنز اسدآباد در صورتی‌که به ۳۰ هزار تُن افزایش یابد حدود ۱۰ درصد فرومنگنز کشور را تأمین می‌کند.

شرکائی گفت: کارخانه کوره بلند برای تولید فرومنگنز، کارخانه تولید کاغذ از سنگ آهک و پلی اتیلن و گلخانه ۴۰ هکتاری به عنوان نخستین گلخانه شیشه‌ای کشور در اسدآباد سه طرح بزرگ صنعتی و گلخانه‌ای بوده که توسط یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی به نام حسین اسکویی در حال اجراست و تا پایان سال این طرح‌ها در شهرستان افتتاح خواهد شد و به بهره برداری می‌رسد.

کد خبر: ۱۵۰٬۴۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha