۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
آشنایی با اماکن و جاهای دیدنی تهران

آشنایی با اماکن و جاهای دیدنی تهران

پایتخت ایران، تهران، از کلان شهرهای کشور است که مراکز گردشگری بسیاری برای تفریح و سرگرمی دارد.

به گزارش بازار، پایتخت ایران، تهران، از کلان شهرهای کشور است که مراکز گردشگری بسیاری برای تفریح و سرگرمی دارد. بسیاری از افراد برای عصرانه به پارک‌های سرسبز و جذاب شهر رفته و برخی دیگر نیز به دنبال آرامش و سکوت به یکی از رستوران‌ها و کافه‌های شهر می‌روند. جاهای دیدنی تهران در تمام فصول سال، رنگ و بوی آن فصل را دارد. همین امر موجب شده تا بازدید از برخی از این مکان‌ها به صورت شبانه‌روزی باشد. در ادامه این مقاله، تعدادی از جاذبه های گردشگری تهران، معرفی می‌شوند تا افراد به راحتی بتوانند از آن‌ها بازدید کرده و اوقات خوشی را برای خود به ارمغان آورند.

خیابان ولیعصر، از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی تهران

از زیباترین خیابان‌های دنیا، خیابان ولیعصر است که جزو مهم‌ترین خیابان‌های تهران به حساب می‌آید. طول این خیابان در حدود ۱۸ کیلومتر بوده و در تمامی دوران، در لیست اولین مکان‌های دیدنی تهران جا دارد. در برخی از کتاب‌های تاریخی آمده که تفرجگاه پادشاهان قاجار در شمال خیابان ولیعصر قرار داشته است. از محبوبیت‌های این خیابان، درخت‌های چنار کهنسالی است که از ابتدا تا انتهای خیابان ادامه یافته‌اند. لذت بردن از خیابان ولیعصر تنها به قدم زدن در آن خلاصه نمی‌شود. پارک‌های این خیابان نیز از محبوبیت زیادی برخوردارند؛

آشنایی با اماکن و جاهای دیدنی تهران

پارک ملت

یکی از مهم‌ترین پارک‌های این خیابان، پارک ملت است که بزرگترین پارک در مسیر این خیابان به حساب می‌آید. این پارک در تقاطع اتوبان نیایش و ولیعصر واقع شده و از همان قیمت ورودی، جذابیت و زیبایی پارک شروع می‌شود. فضای این پارک، بسیار مناسب عکاسی خواهد بود، علی‌الخصوص در فصل پاییز و شروع برگریزان درخت‌ها.

پارک ساعی

یکی از جاهای دیدنی تهران که جزو قدیمی‌ترین پارک‌های این شهر نیز به حساب می‌آید، پارک ساعی با انبوده درختان سرو است. در بخشی از این پارک، انواع پرندگان نگهداری شده که به باغ ژاپنی نیز معروف است. امکانات تفریحی پارک ساعی شامل زمین بازی، اسکیت، تنیس روی میز، فضای سبز و آلاچیق می‌شود.

باغ موزه سینما تهران

باغ فردوس که در حال حاضر به باغ موزه سینما معروف است، در خیابان ولیعصر و نرسیده به میدان تجریش قرار دارد. قدم زدن در این پارک، جذابیت بسیاری داشته و روزانه افراد زیادی، علاوه بر پیاده‌روی، از عمارت درون باغ نیز بازدید می‌کنند.

بازار تجریش از جاهای دیدنی تهران

در شمال شهر و در نزدیکی میدانی به نام تجریش، یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری تهران، یعنی بازار تجریش قرار دارد. این مکان دیدنی از یک سمت به میدان و از سمت دیگر به امامزاده صالح و کوچه‌های آن ختم می‌شود. این بازار، هویت قدیمی خود را حفظ کرده و حجره‌های معروف زیادی را در بردارد. در واقع بازار تجریش، نمونه کوچکی از بازار تهران بوده که به صورت سرپوشیده ساخته شده است.

این بازار همانند دیگر بازارهای قدیمی و سنتی ایران دارای مسجد و حسینیه بوده و سوق‌های کوچکی دارد. همچنین دارای یک میدان سرپوشیده میوه و تره‌بار است. نام اکثر حجره‌ها و مغازه‌ها در بازار تجریش به صورت کاشی‌کاری بر سردر آن‌ها نوشته شده که زیبایی خاصی به بازار می‌دهد.

باغ پرندگان، از جاذبه های گردشگری تهران

یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران، باغ پرندگان بوده که در شمال شرق تهران و در خیابان کوهستان واقع شده است. این باغ در سال ۱۳۹۲ تأسیس شده و در حال حاضر دارای ۵۷ گونه پرنده از جمله کبوتر، طوطی، قوی سفید، فنچ، جغد، عقاب، شاهین، طاووس و غیره است. نکته جالب این باغ، نگهداری پرندگان در فضای باز بوده که باغ پرندگان تهران از سایر مکان‌های نگهداری پرنده، متمایز می‌کند. نظم و پاکیزگی در آن بسیار اهمیت داشته و تمامی فضای باغ، گل‌کاری شده است.

جاهای دیدنی تهران؛ کاخ بهارستان تهران

عمارت مجلس شورای ملی یا کاخ بهارستان از قدیمی‌ترین مکان‌های دیدنی تهران است که در میدان بهارستان قرار دارد. معماری این کاخ ترکیبی از سنت و تجدد در ارگ حکومتی تهران است. بنای کاخ بهارستان در سال ۱۲۹۸ قمری توسط حسین‌خان سپهسالار قزوینی ساخته شده که هدف از ساخت آن نیز تغییر سیمای شهر تهران بوده است. در واقع حسین‌خان سپهسالار از مالکان اراضی سپهسالار بوده که مدتی نیز در کاخ بهارستان اقامت داشته است.

برج میلاد، از دیگر جاذبه های گردشگری تهران

بلندترین آسمان‌خراش ایران و ششمین برج مخابراتی بلند در جهان، برج میلاد بوده که در شهر تهران واقع شده است. برج میلاد، کاربری چند منظوره داشته و علاوه بر مرکز مخابراتی و ارتباطی، دارای مکان‌های دیدنی و همچنین بهترین رستوران های تهران را نیز شامل می‌شود. این برج به علت معماری جذابی که دارد، تقریباً از تمامی مناطق تهران قابل مشاهده است. برج میلاد در شمال غربی تهران، در جنوب محله شهرک قدس و شمال کوی‌نصر قرار دارد.

آشنایی با اماکن و جاهای دیدنی تهران

آشنایی با بهترین رستوران های تهران

مجموعه رستوران و کافه‌های ارکیده

این مجموعه رستورانی با هفت شعبه در شهر تهران، البرز و مازندران یکی از قدیمی‌ترین و بهترین رستوران‌های ایران است که در حدود ۶۴ سال سابقه فعالیت دارد. شعبات این رستوران، امکان تجربه غذا خوردن در دل طبیعت، بلندی یک برج، ساحل اختصاصی و رستوران گردان را فراهم می‌کند. سه شعبه از این مجموعه رستورانی در تهران واقع شده که در قلب شهر و در نزدیکی جاهای دیدنی تهران قرار دارد. یکی از شعبات در خیابان آرژانتین بوده که محیطی کلاسیک و دوستانه دارد. شعبه دیگر رستوران ارکیده در اقدسیه، در بلندای یک برج واقع شده که برای مهمانی‌های لوکس بسیار مناسب است. آخرین شعبه تهران، واقع در سعادت آباد، یکی از شیک‌ترین رستوران‌های شهر بوده که طبقه اول ساختمان، رستوران و طبقه دوم، مخصوص یک کافه بی‌نظیر و زیبا است.

رستوران کوبابا

یکی دیگر از بهترین رستوران های تهران، رستوران کوبابا بوده که در خیابان جردن یا همان خیابان نلسون ماندلا قرار دارد. در این رستوران با نام عجیبش می‌توان طعم‌های متفاوتی و همچنین انواع غذاها مانند پلوی افغانی، اسکندر افندی، خورشت قوره بادمجان و حتی غذاهای عربی را تجربه کرد. رستوران کوبابا نیز جزو رستوران‌های لوکس و لاکچری تهران بوده و نباید از قیمت بالای غذاهای آن شکایت داشت.

رستوران خونه

همانطور که از اسم این رستوران نیز مشخص است، فضای آن بسیار شبیه به خانه‌های قدیمی بوده بنابراین افراد احساس راحتی و صمیمیت زیادی در آن دارند. این رستوران نیز یکی از رستوران‌های لوکس بوده و در نزدیکی جاهای دیدنی تهران واقع شده است. با وجود گران بودن منوی رستوران خونه، حجم غذای بالای آن، قانع‌کننده بوده، به طوریکه هر نفر می‌توانند تنها یک پرس غذا سفارش دهند.

آشنایی با اماکن و جاهای دیدنی تهران

کد خبر: ۱۵۰٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha