۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
 ۷۰۰ هزار تن نهاده دامی بین عشایر کشور توزیع شد
رئیس سازمان امور عشایری ایران:

۷۰۰ هزار تن نهاده دامی بین عشایر کشور توزیع شد

سمنان- پاپی زاده، رئیس سازمان امور عشایری ایران با بیان اینکه سال قبل ۷۰۰ هزار تن نهاده دامی بین عشایر توزیع شد، گفت: این علوفه‌ها با هدف کاهش مشکلات عشایر در زمینه خشکسالی توزیع شد.

عباس پاپی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه خشکسالی یکی از مهمترین مشکلات عشایر کشور و به خصوص استان سمنان است، تاکید کرد: سال قبل ۷۰۰ هزار تن نهاده دامی بین عشایر توزیع شد.

وی با بیان اینکه این علوفه ها با این هدف توزیع شد که عشایر ما بتوانند بخشی از مشکلات ناشی از خشکسالی را رفع شده ببینند، ابراز کرد: این طرح در راستای حمایت از عشایر کشور صورت پذیرفته است.

رئیس سازمان امور عشایری ایران با بیان اینکه از طرف مجلس شورای اسلامی خوشبختانه سرمایه صندوق حمایت از بخش عشایری نیز افزایش بیش از دو برابری داشته است، تاکید کرد: این افزایش اعتبارات اتفاقات خوبی را برای عشایر رقم خواهد زد.

پاپی زاده با بیان اینکه این صندوق سابقاً ۷۵ میلیارد تومان پول داشت که با تغییرات جدید به بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان افزایش اعتبار داده است، گفت: این افزایش اعتبار به منظور تامین نیازهای بخش های مختلف زندگی عشایر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات ویژه‌ای برای تامین آب عشایر نیز تدبیر شده است، تاکید کرد: از جمله مهمترین مشکلات عشایر می توان به آب اشاره کرد زیرا خشکسالی در سال های اخیر متاسفانه چشمه ها و منابع آبی بسیاری را خشکانده است.

کد خبر: ۱۵۰٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha