۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۶
یک کیلو روغن نیز در بازارهای استان بوشهر موجود نیست| مسئولان: کمبودها به زودی رفع می‌شود
گزارش بازار؛

یک کیلو روغن نیز در بازارهای استان بوشهر موجود نیست| مسئولان: کمبودها به زودی رفع می‌شود

بوشهر- خالی شدن قفسه فروشگاه‌ها در استان بوشهر، موجی از نگرانی را در بین مردم به وجود آورده است که البته طبق وعده مدیران ارشد استان، کالاها تامین شده و از شنبه بازارها مملو از کالاهای اساسی می‌شوند.

بازار؛ گروه استان‌ها: به دنبال ساماندهی یارانه ها و تعیین قیمت‌های جدید برای برخی کالاهای اساسی، نگرانی‌هایی در بین مردم ایجاد شد که البته با توضیحات رئیس جمهور و مدیران ارشد کشوری و استانی، مقداری از نگرانی ها کاسته شد.

طی دو روز اخیر در بازارهای استان بوشهر در همه شهرستان‌ها، کمبود مرغ و روغن به شدت محسوس بود و امروز حتی یک قوطی روغن هم در بازارها پیدا نمی‌شد.

تعدادی از شهروندان استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با ابراز گلایه از وضعیت بازار، خواستار تلاش مسئولان برای پر کردن بازارها شدند.

بازار خالی از کالاهای اساسی
امین محمدی از شهروندان برازجان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بحث قیمت‌ها جداست و گلایه مند هستیم ولی انتظار داریم اقلام اساسی در بازار به وفور یافت شود.

وی بیان کرد: دیروز و امروز کمبود مرغ و روغن به شدت محسوس بود و امروز حتی یک قوطی روغن نیم کیلویی هم در بازار موجود نیست.

کرامت‌الله مدرسی از شهروندان شهرستان جم نیز به خبرنگار بازار گفت: متاسفانه هجوم مردم طی دو روز اخیر بازارها را خالی کرده و روغن نایاب و مرغ کمیاب شده است.

حسنعلی قائدی از شهروندان شهرستان کنگان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: روغن به شدت گران شده ولی همین روغن نیز در بازار نیست و امروز تخم‌مرغ را آب‌پز کردیم و سیب‌زمینی نیز به صورت کبابی خوردیم.

وی یادآور شد: ستاد تنظیم بازار به جای جلسات وقت‌گیر به دنبال تامین کالا برای مردم باشد.

یحیی مرادی از شهروندان گناوه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بازار خاطر نشان کرد: گناوه همواره بیشترین اجناس را داشته ولی امروز حتی یک کیلو روغن نیز پیدا نکردم.

وی بیان کرد: مسئولان در گران کردن اجناس بسیار مهارت دارند و التماس می‌کنیم که حداقل بازار را مملو از جنس کنند تا کمبود کالا نداشته باشیم.

از شنبه ده‌ها تن روغن به سمت استان روانه می‌شود و از اواسط هفته آینده مشکل کمبود روغن در سراسر استان برطرف می‌شود

نوذر منفرد مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در روز گذشته مرغ با نرخ سابق در سراسر استان عرضه شد و مردم هجوم آوردند و به همین دلیل امروز با کمبود مواجه شدیم.

وی افزود: فردا بازار استان پر از مرغ می‌شود و هیچ نگرانی بابت تامین مرغ نداریم.

منفرد در ارتباط با نایاب شدن روغن نیز گفت: به دلیل اینکه زمزمه گرانی روغن مطرح بود در روزهای گذشته تقاضا برای خرید روغن افزایش یافت و بازار خالی از روغن شد.

وی با تشکر از حوصله مردم ابراز کرد: از شنبه ده‌ها تن روغن به سمت استان روانه می‌شود و از اواسط هفته آینده مشکل کمبود روغن در سراسر استان برطرف می‌شود.

۲۱ هزار لیتر روغن احتکار شده کشف شد
حیدر سوسنی فرمانده انتظامی استان بوشهر نیز گفت: ۲۱ هزار لیتر انواع روغن خوراکی احتکار شده توسط پلیس امنیت اقتصادی این استان کشف شد.

وی یادآور شد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای اجرای طرح مقابله با احتکار کالاهای اساسی، طی یک عملیات هماهنگ با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان‌ها، با رصد اطلاعاتی مبنی بر احتکار روغن در شهرستان‌های دشتستان و بوشهر، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

سوسنی بیان کرد: با انجام تحقیقات تخصصی پلیسی، سه انبار شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از این محل ها جمعا ۲۱ هزار لیتر روغن خوراکی احتکار شده توسط افراد سودجو کشف شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: کارشناسان مربوطه ارزش روغن های احتکار شده را حدود ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

وی افزود: ماموران پلیس در این رابطه سه نفر متهم را دستگیر و انبارهای محل دپوی روغن را پلمپ کردند.

تمام تمهیدات برای تامین کالاهای اساسی مردم اندیشیده شده و کمبودها مرتفع می‌شود

علی باستین معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تمام تمهیدات برای تامین کالاهای اساسی مردم اندیشیده شده و کمبودها مرتفع می‌شود.

وی افزود: کمبود مرغ و روغن، در یکی دو روزه در برخی نقاط داشتیم که با تامین این اقلام، هیچ نگرانی نداریم و بازار مملو از کالا خواهد شد.

باستین تصریح کرد: نظارت دقیقی بر بازار داریم و اجازه نخواهیم داد سوء استفاده از وضعیت بازار صورت بگیرد و با احتکارکنندگان و سوء استفاده کنندگان برخورد خواهیم کرد.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: شخص استاندار به طور جدی پیگیر وضعیت بازار است و بحمدالله با تمهیدات اندیشیده شده انتظار داریم هفته جدید، تمام کالاها به وفور در بازار موجود باشد.

مردم نگران خالی شدن فروشگاه ها از کالا هستند
به نظر می‌رسد مردم علاوه بر مشکلات افزایش قیمت‌ها، نگران خالی شدن بازار از کالاهای اساسی هستند و مسئولان و متولیان امور باید به نگرانی مردم پاسخ بدهند.

زمانی که روغن و مرغ در بازار موجود نباشد، خانواده‌ها بشدت دچار مشکل می‌شوند و انتظار می‌رود، مدیران ذیربط نسبت به تامین کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سایر فروشگاه‌های استان اقدام کرده تا نگرانی و استرس مردم کاهش یابد.

هفته پیش رو، هفته بسیار مهمی در حوزه بازار به شمار می‌رود و مردم منتظر عملکرد مسئولان هستند و بدون تردید اگر بازار به خوبی رصد و کنترل شده و کالاها در اسرع وقت تامین شود، رضایت نسبی فراهم خواهد شد.

کد خبر: ۱۵۰٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha