۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲
تبلیغ در گوگل را با چه شرکت هایی انجام دهیم

تبلیغ در گوگل را با چه شرکت هایی انجام دهیم

تبلیغ در گوگل یک سرویس هوشمند است که بر اساس استراتژی و راه‌بردهای متنوع آن می‌توان با پرداخت تعرفه خاصی به گوگل، برند و سایت خود را تبلیغ نمایید.

به گزارش بازار، تعرفه تبلیغ در گوگل، برای کسب‌وکارهایی که به دنبال دیده شدن از طریق شرکت های تبلیغ در گوگل هستند از جمله فاکتوهای مهم در تبلیغات است. گوگل بیش از ۸۶ میلیون بازدید ماهانه دارد. این ترافیک زیاد، یک فرصت بازاریابی است که نمی‌توان نادیده گرفت. درواقع شما باید بدانید که در ازای پرداخت مبلغ تعرفه چه خروجی را دریافت خواهید کرد. اولین قدم قبل از خرید تبلیغ در گوگل ایران این است که کارشناس ادوردز، برآورد دقیقی از وضعیت رقبا، هزینه تقریبی هر کلیک و کلمات کلیدی را در اختیار شما بگدارد. شما پس از دریافت و بررسی این برآورد؛ این مبلغ معین را پرداخت کرده و سپس فرآیند تبلیغ شما آغاز می‌شود.

در کل تبلیغ در گوگل یک سرویس هوشمند است که بر اساس استراتژی و راه‌بردهای متنوع آن می‌توان با پرداخت تعرفه خاصی به گوگل، برند و سایت خود را تبلیغ نمایید. عباراتی از قبیل سی پی سی، سی‌ پی آی، سی پی ای و ریمارکتینگ کلماتی هستند که در لیست خدمات شرکت های تبلیغ در گوگل به چشم می‌خورد. اما تمامی این امکانات در سیستم تبلیغ در گوگل وجود داشته و به کارگیری آنها نیازمند مهارت و تجربه کافی در این زمینه است. همچنین اینکه با چه هدفی چه محصولی را می‌خواهید در اختیار کاربر قرار دهید و چطور و در چه زمینه، قصد رقابت با سایر رقبا را دارید؛ همه در نحوه قیمت‌گذاری تأثیرگذار است. وجود تعرفه‌های مختلف براساس ارزهای متفاوت در قدم نخست، کاربران را کمی سردرگم می‌کند. اما با رعایت چند نکته مهم در رابطه با این تعرفه‌های مختلف می‌توان صادق‌ترین شرکت های تبلیغ در گوگل را انتخاب کرد.

ارز متفاوت

ارز معیار گوگل، دلار آمریکا است و سایر ارزهای کشورهای مختلف براساس دلار حساب می‌شوند. یعنی اگر اکانت گوگل ادوردز شخصی با درهم شارژ شود، درواقع این فرد برای یکسان شدن و در جایگاه برابر قرار گرفتن با رقیب خود که از دلار برای شارژ کردن اکانت خود استفاده می‌کند و به ‌ازای هر کلیک، یک دلار آمریکا هزینه می‌نماید؛ باید ۵.۶۶ لیر خرج کند. درواقع اینکه حتماً از دلار آمریکا یا هر ارز دیگری هنگام شارژ کردن حساب خود استفاده‌ کنید؛ مهم نیست. چون فرآیند شارژ کردن حساب اکانت شما، براساس نرخ روز هر ارز به‌نسبت دلار صورت مبی‌گیرد و این عملیات تبدیل هر ارز دیگری به دلار توسط سرویس گوگل انجام می‌شود. پس اگر شرکتی، واحد ارزی اکانت را به‌عنوان یک امتیاز و ویژگی خاص برای شما بیان کرد؛ برای انتخاب آن شرکت جهت تبلیغ در گوگل کمی بیشتر فکر کنید.

تبلیغ در گوگل ایران

با توجه ‌به اینکه نوسانات قیمت دلار در ایران زیاد است، بهتر است همیشه قبل از اینکه دکمه خرید اکانت ادورز را کلیک کنید؛ ابتدا به سایت‌هایی که به‌صورت آنلاین قیمت روز ارز را ارائه می‌دهند، مراجعه کنید و سپس پلن‌های تبلیغ در گوگل را بار دیگر از نظر بگذرانید. آیا شرکت‌ها، قیمت ارز را اعلام کرده‌اند؟ آیا قیمت ارز اعلامی توسط این شرکت‌ها با قیمت واقعی همخوانی دارد؟ درصورتی‌که قیمتی از طرف شرکت های تبلیغ در گوگل جهت پلان‌ها ارائه شده بود با توجه به قیمتی که سایت‌های ارائه نرخ به‌روز اعلام کرده‌اند؛ قیمت تومان پلن‌های مربوطه را به میزان نرخ ارز در پلن تقسیم کنید. درصورتی‌که نرخ ارز و کارمزد به‌دست‌ آمده با نرخ‌های اعلامی سایت‌ها برابر بود، یعنی نرخ‌های شرکت نیز صادقانه است.

تبلیغ در گوگل را با چه شرکت هایی انجام دهیم

اما برخی از شرکت ‌های تبلیغ در گوگل متأسفانه دلار را گران‌تر از قیمت واقعی به شما می‌فروشند. این‌گونه شرکت‌ها ازآنجایی‌که حساب معتبر ندارد و همچنین امکان پرداخت مستقیم و مبلغ را نیز ندارند، هزینه مربوط به خود را نیز از شما دریافت می‌کنند. این شرکت‌ها در ظاهر کارمزد خود را کمتر نشان می‌دهند؛ ولی درواقع دلار را تا چندین برابر گران‌تر با شما حساب می‌کنند.

کوپن تخفیف

گوگل به گوگل پارتنرها، طبق مقدار هزینه کرد اکانت‌ها کوپن تخفیف یا شارژ رایگان به‌صورت دوره ارائه می‌دهد. این کوپن‌های تخفیف، جزو حقوق کاربران و مشتریان شرکت تبلیغ است که این کوپن‌ها را از گوگل دریافت کرده‌اند. درواقع هدف گوگل از ارائه این کوپن‌ها تشویق افراد برای افزایش تبلیغات در ادوردز است. اما بااین‌حال حدود ۹۰ درصد شرکت‌هایی که این کوپن‌ها را دریافت می‌کنند؛ آن را با مشتریان خود به اشتراک نگذاشته و به‌صورت یک ویژگی خاص آن را به فروش می‌رسانند و فقط ۱۰ درصد، این شرکت های تبلیغ در گوگل آنها را با شما به اشتراک می‌گذارند.

دسترسی مستقیم به اکانت گوگل

از جمله حقوقی که شما به‌عنوان یک مشتری دارید می‌توان به دسترسی مستقیم به اکانت گوگل ادوردز اشاره کرد؛ که هیچ شرکتی نمی‌تواند این حق را از شما سلب کند. اما گاهی برخی از این شرکت‌ها، دسترسی به اکانت را به‌عنوان یک خدمت ویژه به شمار آورده و آن را در قبال خرید شارژ بیشتر به کاربران ارائه می‌دهند. نکته لازم توجه دیگر در این زمینه این است که برخی از شرکت های تبلیغ در گوگل یک رابط کاربری فرعی را ساخته و آن را به‌جای دسترسی مستقیم به اکانت به شما ارائه می‌دهند. درصورتی‌که برای ایجاد این دسترسی کامل، باید ایمیل شما دریافت شده و سپس دسترسی مستقیم در اختیار شما قرار داده شود. در این‌صورت، شما با یک وی‌پی‌ان به اکانت خود مراجعه کرده و اطلاعات کامل سایت و کمپین را مشاهده می‌کنید.

گوگل پارتنر

انجام تبلیغ در گوگل ایران نیز مانند هر فعالیت دیگری، نیازمند داشتن تخصص است که این تخصص تنها با تماشای ویدئوهای آموزشی به‌دست نمی‌آید. گوگل به افرادی که دوره‌ها و امتحانات خاص خود را بگذرانند، یک گواهینامه تحت عنوان گوگل پارتنر ارائه می‌دهد. گوگل می‌تواند شما را در جهت رقابت با رقبای خود یاری کند. برخی از شرکت‌های تبلیغ در گوگل بدون اینکه این گواهینامه را داشته باشند به انجام فعالیت پرداخته و مشتریان را فریب می‌دهند.

تبلیغ در گوگل را با چه شرکت هایی انجام دهیم

نکته‌ای که هنگام انتخاب شرکت تبلیغ در گوگل، باید توجه کنید این است که عنوانی که در گواهینامه است با عنوان شرکت همسان باشد. چراکه بعضی از شرکت‌ها تحریم را بهانه کرده و از گواهی‌نامه شرکت‌های دیگر استفاده می‌کنند که این مسئله کاملاً غلط بوده و مصداق بارز فریب‌کاری این شرکت‌ها است. گواهی‌نامه پارتنر گوگل در خود سایت گوگل قرار دارد. حال اگر پس از کلیک بر روی گواهینامه شرکت موردنظر، آدرسی به جز آدرس گوگل پارتنر مشاهده کردید؛ بدانید که این شرکت تبلیغاتی به شما دروغ گفته است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌های تبلیغ در گوگل، شرکت‌های تبلیغاتی، تعرفه‌های تبلیغ به سایت http://vdigimarketing.com مراجعه کرده و از خدمات این سایت بهره‌مند شوید.

کد خبر: ۱۵۰٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha