۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
 کمبود آرد نداریم
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی:

کمبود آرد نداریم

قربانی، معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهارکرد: ما از نظر تأمین آرد هیچ مشکلی نداریم، هم اکنون آرد در نانوایی ها به اندازه کافی موجود است و انبارها نیز غنی از آرد هستند.

به گزارش بازار، محمد قربانی معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی درمورد چگونگی حذف ارز ترجیحی آرد و وضعیت مدیریت بازار مصرف وابسته به آن گفت: وزارت جهاد کشاورزی تقریبا قبل از عید یعنی در سال ۱۴۰۰، رفتار کشورهای مختلف را رصد و مشاهده کرد که اقدام به ذخیره سازی می کنند و با رصد این تحولات، حجم ذخایر استراتژیک خود را ارتقا داد و همزمان با واردکنندگان نهاده ها و محصولات کشاورزی نیز برای ورود کالاها و نهاده ها وارد مذاکره شد.

وی افزود: جنگ اوکراین نشان داد که رفتار برخی کشورهای بزرگ ناشی از همین موضوع و به دنبال کاهش عرضه و افزایش قیمتها بود و ایران هم با رصد وضعیت کشورها میزان ذخایر و خرید کالاها و نهاده ها را افزایش داد.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: ما بلافاصله بعد از عید، با توجه به برنامه حذف ارز ترجیحی و توزیع عادلانه یارانه ی ارز ترجیحی اقدام به تنوع بخشی در مبادی ورودی کالاها و نهاده ها کرده و کالاها را از کشورهای مختلف دنیا وارد ایران کردیم.

قربانی با اظهار اینکه وزارت جهاد کشاورزی در حوزه تأمین نهاده ها و کالاهای کشاورزی در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد گفت: تولیدکنندگان دام و طیور و مرغ تخم گزار هم وضعیت بسیار مناسبی دارند بطوریکه حالت مازاد هم پیش بینی می شود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه تأمین نهاده ها تا پایان فروردین بارگذاری شده و حمایت از دام روستایی و عشایری را نیز ۲۰ درصد نسبت به ماه های ۲۰ درصد ارتقا دادیم و به ۵۰ درصد رساندیم.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر تولید داخلی و تأمین کالاهایی مانند روغن خوراکی، شکر و برنج نداریم گفت: ذخایر به اندازه کافی وجود دارد و ذخایر استانها را نیز ارتقا دادیم.

قربانی با اشاره به اینکه بحث تامین و توزیع آرد بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است اظهارکرد: ما از نظر تأمین آرد هیچ مشکلی نداریم، هم اکنون آرد در نانوایی ها به اندازه کافی موجود است و انبارها نیز غنی از آرد هستند.

کد خبر: ۱۵۰٬۱۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha