۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
تداوم عملیات احداث دایک در آشوراده| لایروبی «خلیج گرگان» یک سال زمان نیاز دارد
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبرداد؛

تداوم عملیات احداث دایک در آشوراده| لایروبی «خلیج گرگان» یک سال زمان نیاز دارد

بندرترکمن- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات لایروبی خلیج گرگان پس از یک سال به پایان می رسد و پس از آن مرحله دوم و اصلی یعنی پمپاژ آب از دریا، آغاز می شود.

علی‌اکبر صفایی در حاشیه بازدید از خلیج گرگان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: احداث دایک شماره یک به مساحت ۱۰۰ هکتار برای تخلیه رسوب حاصل از لایروبی خلیج گرگان در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: احیا و نجات خلیج گرگان به جز لایروبی به اقدامات سازنده سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این موضوع هم بستگی دارد.

وی بیان کرد: برای زنده شدن خلیج ارزشمند گرگان، به جز لایروبی که امکان ورود آب دریای خزر به این خلیج را فراهم می‌کند، سایر دستگاه هم باید همزمان، بحث پمپاژ آب از خزر، دسترسی به آب‌های عمیق، دادن حق آبه، زراعت حفاظتی و غیره را پیگیری و اجرایی کنند.

طبق گفته صفایی در این صورت هم، آب از دریا و هم از خشکی وارد خلیج شده و این پهنه آبی شاداب خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از اعزام لایروب ها به منطقه خبرداد و گفت: عملیات لایروبی پس از یک سال به پایان می رسد و پس از آن مرحله دوم و اصلی که پمپاژ آب است، آغاز می شود.

گفتنی است طبق دستور رئیس‌جمهور برای آغاز لایروبی خلیج گرگان، تیم‌های مهندسی سازمان بنادر و دریانوردی، مشغول به فعالیت هستند و مقدمات لازم از جمله توپوگرافی و هیدروگرافی به مساحت حدود هزار و ۱۰۰ هکتار انجام شده است.

براساس مدل‌سازی و طراحی سازمان بنادر، سه محدوده برای دپوی مصالح حاصل از لایروبی خلیج گرگان تعیین شده و برنامه‌ریزی شده تا طراحی‌ها کمترین اثرات زیست محیطی را در پی داشته باشد.

کد خبر: ۱۵۰٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha