۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
استفاده از ظرفیت حداکثری تمام مدهای حمل و نقلی و ساماندهی پایانه‌های مرزی
در نشست کمیته حمل و نقل ستاد مرکزی اربعین ۱۴۰۱ مطرح شد

استفاده از ظرفیت حداکثری تمام مدهای حمل و نقلی و ساماندهی پایانه‌های مرزی

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در اولین نشست کمیته حمل ونقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین بر استفاده از ظرفیت حداکثری تمامی مدهای حمل و نقلی، مدیریت تردد و ساماندهی و مدیریت پایانه‌های مرزی تاکید کرد.

به گزارش بازار، اولین نشست کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین با حضور شهریار افندی زاده معاون حمل ونقل و رئیس کمیته و مشارکت اعضای اصلی روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این نشست شرح وظایف کمیته، برنامه‌های اجرایی و پیشنهادها برای برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین توسط دبیرخانه کمیته و اعضاء مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

افندی زاده با توجه به پیش بینی افزایش قابل توجه زائران حسینی در اربعین ۱۴۰۱ نسبت به سنوات قبل، بر انجام برنامه‌ریزی و هماهنگی بین کلیه دستگاه‌ها در زمان باقیمانده و استفاده از کلیه ظرفیتهای موجود برای جابجایی مسافران بویژه جابجایی توسط ناوگان عمومی و مدیریت تردد و ایمنی شبکه جاده ای تاکید کرد.

در ادامه جلسه تعیین نرخ کرایه حمل و نقل عمومی با توجه به یکسر خالی بودن ناوگان در سفرهای اربعین، تامین سوخت در جایگاه‌ها و پیش بینی جایگاه‌های سوخت سیار و پیش بینی کارت سوخت آزاد ناوگان خارجی، بازدید از محورهای مواصلاتی به پایانه‌های اربعین و اقدام به ارتقای ایمنی و رفع نواقص و همچنین استفاده از ظرفیت حداکثری تمامی مدهای حمل و نقلی، ساماندهی و مدیریت پایانه‌های مرزی و ... مطرح و مقرر شد اخذ مجوزهای لازم از جمله میزان نرخ کرایه ناوگان عمومی در ستاد مرکزی اربعین مورد بررسی قرار گیرد.

در پایان نشست، رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت بر برگزاری نشست هفتگی کارگروه کارشناسی کمیته و طرح موارد نیازمند بررسی کارشناسی و تصمیم سازی تاکید کرد.

وی در ادامه ضمن استقبال از برگزاری نشست کمیته ماهانه ابراز امیدواری کرد: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و برنامه‌ریزی های صورت گرفته مراسم اربعین امسال هر چه با شکوه تر برگزارخواهد شد.

کد خبر: ۱۵۰٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha