۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷
احتمال افزایش قیمت نفت به بالای ۱۱۰ دلار طی روزهای آتی
تحلیل بازار جهانی نفت؛

احتمال افزایش قیمت نفت به بالای ۱۱۰ دلار طی روزهای آتی

با مختل شدن جریان گاز صادراتی روسیه به اروپا و ایجاد ترس از کمبود طلای سیاه در بازار، قیمت نفت امروز با افزایش ۶ دلاری از مرز ۱۰۵ دلار عبور کرد.

به گزارش بازار، قیمت‌های جهانی نفت، اگرچه هفته جاری به میزان قابل‌توجهی پایین‌تر از هفته های گذشته بود، در روز چهارشنبه افزایشی چشمگیر را تجربه کرد. به‌علاوه، قیمت‌های آتی وست‌تی‌آی در ماه اول بهبود قابل توجهی را نسبت به پایین‌ترین سطح جلسه قبلی معاملات، یعنی زیر ۱۰۰ دلار در هر بشکه به ثبت رساندند.

نفت عرضه شده توسط WTI نیز اکنون بالاتر از سطح ۱۰۵ دلار معامله می شود که هنوز حدود ۵ دلار کمتر از بالاترین سطح هفته گذشته بوده و البته تقریباً ۶ دلار طی ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته است.

رکود مداوم در بازارهای سهام جهانی به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از سیاست های تهاجمی و انقباضی بانک مرکزی آمریکا در بحبوحه تورم بسیار بالا و کاهش انگیزه رشد جهانی را می توان به عنوان عامل عقب نشینی نفت از بالاترین قیمت های اخیر بالای ۱۱۰ دلار نسبت داد. اما ترس در مورد کمبود عرضه در نتیجه جنگ روسیه و اوکراین همچنان باعث کاهش نه چندان چشمگیر خرید نفت پس از آزمایش مجدد سطح ۱۰۰ دلار می شود.

اتحادیه اروپا در حال نزدیک‌تر شدن به توافقی درباره ممنوعیت واردات نفت روسیه است، اقدامی که استراتژیست‌های بازار معتقدند برای تولیدکنندگان کشورهای عضو این اتحادیه اقتصادی ویرانگر خواهد بود. آخرین گزارش ها در مورد این موضوع حاکی از آن است که مجارستان در حال حاضر مانع از توافق نهایی در مورد تحریم شده است؛ اما به نظر می رسد که به زودی مصالحه ای نهایی در این خصوص میان رهبران اروپا حاصل خواهد شد.

در همین حال، جریان گاز روسیه به اروپا از طریق اوکراین برای اولین بار در بحبوحه جنگ اوکراین در یک مسیر اصلی ترانزیتی توسط نیروهای روسیه مختل شده که اولین اختلال در جریان گاز صادراتی روسیه به اروپا از زمان آغاز جنگ در اوکراین تاکنون را ایجاد کرده است.

گاوهای بازار نفت اکنون امیدوارند طی روزهای آینده، بالاترین قیمت های اخیر نفت یعنی بالای ۱۱۰ دلار مجددا مورد آزمایش قرار گیرد. اگرچه تا زمانی که ریسک پذیری گسترده تر همچنان ادامه داشته باشد، مدیریت این کار دشوار خواهد بود.

کد خبر: ۱۵۰٬۰۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha