۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶
خودروسازها نقشه راه ایمنی و کیفیت ارائه کنند
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس:

خودروسازها نقشه راه ایمنی و کیفیت ارائه کنند

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس گفت: به خودروسازها و تمام دستگاه‌های مرتبط با بحث ایمنی و کیفیت خودرو مهلت ۷۲ ساعته دادیم تا نقشه راه و برنامه هایشان را اعلام کنند.

به گزارش بازار، محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی درباره مهلت ۷۲ ساعت مجلس به ایران خودرو و سایپا برای ارائه نقشه راه و ارتقاء کیفیت خودروها گفت: در بررسی‌هایی انجام شده در حوزه ایمنی و حوادث، شاهد آسیب‌ها به مردم از جمله کشته و معلول شدن افراد بوده ایم که این هزینه‌ها یقیناً باری است بر دوش دولت یعنی هر چقدر از لحاظ کیفی در صنعت خودروسازی سهل انگاری شود یقیناً هزینه‌های آن را هم دولت و هم مردم باید بپردازند.

جوکار افزود: دستگاه‌های متولی امر از نیروی انتظامی گرفته تا سازمان استاندارد، خودروسازها، دستگاه‌های نظارتی و وزارت خانه‌های مرتبط در کمیسیون داخلی کشور حضور پیدا کردند و حول محور موضوع بحث بیشتر این بود که چرا خودروهای ما ایمنی ندارند، چرا ما این همه تلفات در جاده‌ها می‌دهیم و بعضاً خودروسازها می‌گفتند که جاده‌ها خراب است و وزارت راه می‌گفت جاده‌ها ایمنی دارند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در ادامه گفت: جمع بندی ما در این نشست این بود که هر دستگاهی که می‌گوید مشکلات مرتبط با ایمنی و کیفیت خودرو مربوط به دستگاه دیگری است مشکلات، مباحث و راهبردهایش را برای تحقق برنامه چشم انداز، به کمیسیون ارائه کنند.

جوکار در پایان افزود: خودرو سازها ادعا دارند که ما نقشه راه داریم و طبق آن نقشه عمل می‌کنیم، اما اگر نقشه راه داشتند، خودروهایی که فاقد ایمنی است را تولید نمی‌کردیم؛ به همه دستگاه‌ها اعلام کردیم ۷۲ ساعت فرصت دارند تا برنامه هایشان را اعلام کنند.

کد خبر: ۱۵۰٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha