۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
نرخ تورم محصولات گاوداری های صنعتی کاهش یافت

نرخ تورم محصولات گاوداری های صنعتی کاهش یافت

در جدیدترین گزارش مرکز آمار، نرخ تورم نقطه به نقطه تولیدات گاوداری‌های صنعتی حدود ۱۰ درصد و نرخ تورم سالانه این محصولات نزدیک به ۹ درصد کاهش داشته است.

به گزارش بازار، مرکز آمار ایران اعلام کرد شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری‌های صنعتی در زمستان ١٤٠٠ نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ۱.۳ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۱۰.۷ درصد کاهش یافته است.

میانگین شاخص قیمت چهار فصل منتهی به فصل جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) ۸.۹ واحد درصد کاهش داسته اشت.

تورم فصلی
ارقام نشان می‌دهد که در زمستان ١٤٠٠ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده گاوداری های صنعتی نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) به ۳.۲ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل که ۴.۵ درصد بود، ١.٣ واحد درصد کاهش دارد.
در این میان، شیر با ۱.۴ درصد کمترین تورم را داشته و گاو نر داشتی با رقم ۹.۵ درصد بیشترین تورم را ثبت کرده است.

تورم نقطه به نقطه
در بخش تورم نقطه به نقطه، نرخ سال قبل ۵۰.۴ درصد بود که امسال به ۳۹.۷ درصد رسیده که ۱۰.۷ واحد کاهش مشاهده می‌شود. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی تولیدکنندگان محصولات گاوداری های صنعتی در زمستان ١٤٠٠ نسبت به زمستان ١٣٩٩ به میزان ٣٩.٧ درصد افزایش یافته است.
در بین محصولات گاوداری‌های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به گوساله نر زیر ۴ ماه با عدد ٢٦.٧ درصد بوده و بیشترین تورم نیز مربوط به کود با رقم ٥١.٦ درصد است.

تورم سالانه
تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکنندگان محصولات گاوداری‌های صنعتی در چهار فصل منتهی به زمستان ١٤٠٠ نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ۵۹ درصد رسید که نسبت به دوره قبل که ٦٧.٩ درصد بود، ٨.٩ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. در این بخش، کمترین تورم مربوط به گوساله نر زیر ۴ ماه با نرخ ٢٤.٢ درصد و بیشترین آن مربوط به گاو حذفی شیری با رقم ٦٨.٤ درصد بوده است.

کد خبر: ۱۵۰٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha