۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳
تمرکز بالای پژوهشگاه ارتباطات بر شبکه ملی اطلاعات
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد

تمرکز بالای پژوهشگاه ارتباطات بر شبکه ملی اطلاعات

یزدانیان، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۹۰ درصد فعالیت‌های پژوهشگاه امسال در زمینه شبکه ملی اطلاعات تمرکز دارد.

به گزارش بازار، وحید یزدانیان درباره برنامه‌های سال ۱۴۰۱ این پژوهشگاه گفت: عمده برنامه‌های امسال در خصوص ارائه خدمات و مشاوره‌های پژوهشی در زمینه شبکه ملی اطلاعات است.

وی گفت: امسال در خصوص طراحی و بهینه سازی زیرساخت‌های ارتباطی شبکه ملی اطلاعات و ارتقاء زیرساخت‌های اطلاعاتی شبکه و موضوعات کسب و کاری و تنظیم مقررات در شبکه تمرکز داریم و ۱۰ درصد برنامه‌های دیگر ما مربوط به موضوعات موضوعات بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی گفت: فارغ از اجرای طرح‌های پژوهشی فعالیت دیگر امسال موضوع تایید نمونه است و مجموعه آزمایشگاه‌های ما با تفاهماتی که با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی داشته‌ایم آزمایش‌های زیرساختی، امنیتی و فناوری اطلاعات را بر روی تجهیزات ارتباطی انجام می‌دهیم و تجهیزاتی که می‌خواهد وارد کشور شود اگر به تایید ما برسد قابلیت استفاده در شبکه ارتباطی را خواهد داشت و تولیداتی که در داخل کشور انجام می‌شود هم اگر بخواهد در شبکه استفاده شود باید در آزمایشگاه‌های ما تایید شود.

یزدانیان افزود: موضوع حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا نیز پس از ۱۰ سال توقف، مجدد آغاز شده است و ما تفاهم‌نامه‌هایی با برخی دانشگاه‌ها منعقد خواهیم کرد و از تعدادی از طرح‌های کارشناسی ارشد و دکترا که در راستای محورهای فعالیت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است حمایت می‌کنیم.

کد خبر: ۱۵۰٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha