۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
۱۰۰ نوع غذای چابهار استاندارد سازی شد/ غذاهای محلی ظرفیتی برای جذب گردشگر
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۱۰۰ نوع غذای چابهار استاندارد سازی شد/ غذاهای محلی ظرفیتی برای جذب گردشگر

چابهار - مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به استاندارد سازی ۱۰۰ نوع غذای چابهار گفت: پخت غذا و عرضه غذای محلی یکی از جاذبه های گردشگری و درآمدزا در مناطق گردشگری است.

عدنان حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: پخت غذا به عنوان یک جاذبه گردشگری در دنیای امروز محسوب می شود به طوری که ۸۶ درصد گردشگرانی که به نقاط مختلف دنیا سفر می کنند در سفرهای دوم خود به مناطقی خواهند رفت که بهترین نوع و تنوع غذایی داشته باشد.

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه این ظرفیت در این منطقه جدی گرفته نشده است، گفت: مردم بومی جنوب سیستان و بلوچستان می توانند با پخت غذاهای محلی به درآمدی پرسود دست پیدا کنند.

وی با اشاره به اهمیت استاندارد سازی غذاهای محلی تصریح کرد: با استاندارد سازی غذاها، ایمنی غذا و نقش عناصر تشکیل دهنده غذا در بهبود تغذیه و سلامت انسان تایید می شود از همین رو در سال گذشته استاندارد ۱۰۰ نوع از غذاها و نان های محلی منطق بلوچستان تایید شده است.

حسینی گفت: غذاهای سنتی هم مانند آداب‌ و رسوم هر قوم که نسل به نسل به‌صورت شفاهی انتقال یافته، دارای پیشینه‌ است و  روش‌های پخت نیز گویای این مطلب است که بسیاری از خوراک‌هایی که در این منطقه طبخ می‌شود کاملاً سنتی و از قرن‌ها پیش به همان سبک و روش باقی‌مانده و همچنان اصالت خود را نیز حفظ کرده است.

کد خبر: ۱۵٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha