۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
تصمیم گیری های بخشی روستاها را خالی می کند
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس:

تصمیم گیری های بخشی روستاها را خالی می کند

زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس گفت: متاسفانه تصمیم گیری های بخشی روستاها را دچار مشکل کرده و بسیاری از روستاییان به حاشیه شهرها هجوم می آورند.

به گزارش بازار، محسن زنگنه در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به سازمان غله و سازمان آمار، گفت: یکی از مشکلاتی که مردم در روستاها با آن مواجه هستند توزیع آرد است. توزیع آرد براساس سرشماری جمعیت در سال ۹۵ صورت می گیرد و از آن زمان تاکنون جمعیت روستاها تغییر کرده اما کماکان براساس نرخ جمعیت سال ۹۵ آرد توزیع می شود که این موضوع مشکلاتی را به همراه دارد. اگر سیاستی را در کشور دنبال می کنیم باید تمامی بخش ها با آن همسو باشند.

نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دنبال ثابت ماندن و افزایش جمعیت روستاها هستید اما برخی سیاست ها در راستای کاهش جمعیت است.

وی خطاب به آب منطقه ای، گفت: با خشکسالی مواجه هستیم و باید از منابع زیرزمینی صیانت و حفاظت کنیم، اما در روستایی که ۷۰ نفر جمعیت دارد و با یک چاه کم عمق آب موردنیاز آن ها تامین می شود به بهانه صیانت از آب های زیرزمینی آن چاه را پر می کنند. کسی فکر نمی کند این ۷۰ نفر باید چیکار کند.

زنگنه ادامه داد: متاسفانه تصمیم گیری های بخشی روستاها را دچار مشکل کرده و بسیاری از روستاییان به حاشیه شهرها هجوم می آورند.

این نماینده مردم در مجلس خطاب به بنیاد مسکن و سازمان حفاظت از منابع طبیعی گفت: اگر می خواهیم جمعیت روستاها افزایش داشته باشد این افزایش جمعیت نیازمند مسکن است، متاسفانه سازمان منابع طبیعی تمامی اراضی اطراف روستاها را به عنوان زمین ملی می گیرد و بعد به افراد اعلام می کند تا مالکیت خود را ثابت کند. بنیاد مسکن، آب منطقه ای، سازمان غله و جهاد کشاورزی باید در کنار یکدیگر سیاست واحدی را در راستای ثابت ماندن و افزایش جمعیت روستاها پیش بگیرند.

کد خبر: ۱۵۰٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha