۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
خداحافظی ایرانیان با پژو ۴۰۵ بعد از سی سال
مدیرعامل ایران خودرو خبر داد

خداحافظی ایرانیان با پژو ۴۰۵ بعد از سی سال

مقیمی، مدیر عامل ایران خودرو گفت: پژو ۴۰۵ از شبکه تولید ایران خودرو خارج شده و براساس مصوبه‌ای که داریم این خودرو را پیش فروش نمی‌کنیم.

به گزارش بازار فرشاد مقیمی در حاشیه مراسم اهداء ۱۰ هزار بسته اقلام بهداشتی به ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: اگر هم تولیدی از پژو ۴۰۵ انجام شود برای عمل به تعهدات قبلی است تا بتوانیم تعهدات مانده را تحویل دهیم.

وی اضافه کرد: البته به جای پژو ۴۰۵ محصولات دیگری را پیش بینی کرده ایم که به مرور به شبکه تولید اضافه و به مشتریان تحویل خواهد شد.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو درباره عمل به تعهدات این خودرو ساز در قبال خودروهای ثبت نامی گفت: با اقدامات خوبی که در این گروه انجام شده و با تأمین خوبی که با شبکه قطعه سازی کشور آغاز کرده و همچنین تغییری که اسفند سال گذشته در خطوط تولید داشتیم در خرداد ماه امسال معوقات را به صفر خواهیم رساند و برای خودروهای بعدی بنا داریم که تعهدات به روز انجام دهیم.

مقیمی درباره ثبت نام برای پیش فروش محصولات ایران خودرو در سال جدید افزود: ما برای ثبت نام جدید آمادگی لازم را داریم و اگر مجوزهای لازم صادر شود ثبت نام‌ها را انجام خواهیم داد.

مقیمی در پاسخ به این پرسش که آیا اعمال محدودیت‌های مرتبط با مقابله با ویروس کرونا و ایجاد فاصله گذاری اجتماعی در خط تولید آیا در روند تولید ایران خودرو موثر بوده یا خیر گفت: اگرچه محدودیت‌های زیادی را در جهت حفظ سلامت کارکنان وضع کردیم و حتی خطوط تولید نیز به طور مرتب ضد عفونی و فاصله معقول اجتماعی نیز اعمال می‌شود، اما این امور در روند تولید اخلالی ایجاد نکرده و ما از تولید روزانه ۲ هزار دستگاه خودرو در مجموعه ایران خودرو عبور کردیم و دیروز توانستیم به تولید ۲۳۰۰ دستگاه برسیم که از این تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو تجاری سازی شده است.

وی افزود: از این پس برای خودرو ۴۰۵ سفارش تولید داده نمی‌شود و اگر تولیدی صورت می‌گیرد برای عمل به تعهدات گذشته است بنابراین با شروع ثبت نام‌ها نیز برای خودرو پژو ۴۰۵ ثبت نامی صورت نخواهد گرفت البته خودروهای جایگزین خودرو تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

 در سال ۱۳۶۷ و با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی کشورمان قرار شد سازمان ملل از برخی اقدامات از جمله تولید این خودرو در ایران حمایت کند که این ماجرا منجر به تولید این خودرو از سال ۱۳۶۹ شد.

کد خبر: ۱۵٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha