۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
مقدمات فروش املاک شهرداری تهران در بورس کالا فراهم شد
معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران:

مقدمات فروش املاک شهرداری تهران در بورس کالا فراهم شد

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه در بخش املاک کار خوبی آغاز شده گفت: مقدمات فروش در بورس کالا املاک فراهم و عرضه تعدادی از املاک نیز مهیا شده است.

به گزارش بازار، ابوالفضل فلاح در مراسم رونمایی از سامانه تعیین و انتخاب کارشناس رسمی (متن کامل) درخصوص نحوه واگذاری املاک شهرداری در بورس کالا گفت: یکی از موضوع‌هایی که می‌خواهیم از بازار سرمایه بهره‌مند شویم، بحث مولدسازی دارایی‌ها، املاک و اموال غیرمنقول و نقدینگی آن است.

وی با اشاره اینکه املاک بلا استفاده و مدیریت نشده زیادی در شهر تهران وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به تضییع حقوق شهرداری و مردم تهران به دلیل ماهیت فرآیند تهاتر املاک شهرداری با مطالبات پیمانکاران، سرفصل عرضه املاک شهرداری در بورس کالا در دستور کار قرار گرفته است.

فلاح در این باره توضیح داد: شهرداری به املاک خود در گذشته تکیه می کرد به شکلی که یا از آنها به عنوان تهاتر استفاده و یا این املاک فروخته می شدند، اما در حال حاضر بورس کالا املاک طراحی شده و این املاک به صورت شفافتر می توانند تبدیل به نقد یا تهاتر شوند.

معان مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران اظهار کرد: در بخش املاک کار خوبی را شروع کردیم و مقدمات فروش بورس کالا املاک فراهم و عرضه تعدادی از املاک نیز مهیا شد.

به گفته فلاح اولین خرید مصالح را از طریق بورس کالا انجام دادیم و هفت میلیارد توسط معاونت عمرانی میلگرد خریداری شد و راه برای دیگر خریدها از بورس کالا باز شد.

معاون شهردار تهران، در رابطه با آمادگی بورس کالا برای عرضه املاک مازاد دولتی در قالب روش‌های مختلف، ادامه داد: آمادگی در بورس کالا برای عرضه املاک وجود دارد و این بستر در بورس کالا فراهم است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

به گفته فلاح معاونت شهرداری توانست در سال ۱۴۰۰ در فروش املاک با نگاه مولد سازی ۱۸۳ درصد نسبت به برنامه مصوب و در درآمد حاصل از اجاره ۹۴ در صد در آمد کسب کند که این جهش در آمدی با رویکرد مولد سازی بود.

کد خبر: ۱۴۹٬۹۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha