۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
۱۰ هزار هکتار از مراتع خراسان رضوی احیاء شد

۱۰ هزار هکتار از مراتع خراسان رضوی احیاء شد

مشهد- معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان خراسان رضوی از اجرای طرح احیای ۱۰ هزار هکتار از مراتع خراسان رضوی خبر داد و اظهار کرد: در این راستا۴۳۰ هکتار نهال‌کاری و ۱۱۰ پروژه مکانیکی در این استان اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی، محمود روشندل با اشاره به این موضوع که اقدامات قابل‌توجهی تاکنون در حوزه آبخیزداری در این استان به سرانجام رسیده است اظهار کرد: با تخصیص اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی کارهای بزرگی در خراسان رضوی اجرایی شده که امیدواریم در سال جاری هم با عنایت رهبری اعتبارات بیشتری به این حوزه تخصیص داده شود.

وی بابیان اینکه اقلیم آب و هوایی در کشور تغییر کرده است، تصریح کرد: یکی از راه‌های جلوگیری از سیلاب‌هایی که براثر بارندگی جاری می‌شود، اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

روشندل افزود: در همین راستا ۳۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی کشور در سال ۹۷ به این استان تخصیص یافت که صرف ۵۶ حوزه آبخیزداری در خراسان رضوی شد.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز در سال گذشته یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به منابع طبیعی کشور اختصاص دادند که از این مبلغ ۵۶ میلیارد تومان برای اجرای ۷۲ حوزه آبخیزداری هزینه شد.

کد خبر: ۱۴٬۹۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha